به گزارش ایرنا از دادگستری اردبیل ،یوسف خدادادی روز سه شنبه در جلسه کمیته قضایی حمایت از سرمایه گذاری اردبیل با اشاره به اینکه دستگاه قضایی در رونق بخشی به تولید و اشتغال در استان اقدامات خوبی در کمیته حمایت از سرمایه گذاری داشته ، افزود: تا زمانی که نگاه ملی ، کشوری و حمایت گونه به بحث تولید و اشتغال در استان نداشته باشیم نمی توانیم در بحث رونق اقتصادی و توسعه موفق عمل کنیم.
دادستان عمومی و انقلاب اردبیل نیز در این جلسه با اشاره به اینکه مصوبات کمیته قانونی است، گفت: مدیران دستگاه ها و بانک ها مکلف به اجرای مصوبات کمیته حمایت از سرمایه گذاری هستند.
ناصر عتباتی افزود: در صورت عدم اجرای این مصوبات با متخلفان برخورد قانونی می شود.
وی همچنین به لزوم پیگیری جدی مطالبات بانکی از سوی دایره حقوقی بانک ها و آرائه آموزش های لازم به کارشناسان بانکی برای پیشگیری و مقابله با تخلفات تاکید کرد.
حجت الاسلام محمد علی قاصدی ، رئیس کل دادگستری استان اردبیل هم گفت: اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی که مقام معظم رهبری نیز بر آن تکیه دارند با تکیه بر کار جدی و جهادگونه مسئولان و کارگزاران نهادها و دستگاه ها متولی محقق می یابد و موجب رونق تولید و اشتغال می شود.
وی با اشاره به اینکه بانک ها از جمله نهادهایی هستند که بیشترین تاثیر در مولفه های اقتصادی کشور دارند، افزود: هر چند بانک ها به عنوان یک بنگاه اقتصادی در پی کسب درآمد برای خود می باشند لیکن به رسالت خود در حمایت از تولید و اشتغال نیز باید تمرکز داشته باشند.
وی ادامه داد: به منظور برنامه ریزی صحیح، مدیریت و نظارت های دقیق بر اجرای سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی در راستای رونق بخشیدن به تولید و اشتغال، دستگاه قضایی استان با اتخاذ رویکردی ضمن استماع نظرات تخصصی مدیران و مسئولان دستگاههای و نهادهای متولی اقتصادی و مدیران عامل بانک های استان و نیز استماع مسائل و مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی و بازدید میدانی از شهرک های صنعتی تلاش می کند ضمن رفع موانع و مشکلات حقوقی حمایت خود را از رونق تولید و اشتغال و نیز جذب سرمایه گذاری مشروع و قانونی در استان اعمال کند.
او اظهار کرد: دستگاه قضایی استان با استفاده از ظرفیت های قوه قضاییه از جمله دادستانی و سازمان بازرسی بر حسن اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی در منطقه نظارت دارد و در صورت تسامح و تخلف طبق قوانین و مقررات با متخلفان برخورد خواهد کرد.
6018/ 1257
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.