مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل روز سه شنبه به خبرنگار ایرنا گفت: این تعداد چوب آلات و زغال قاچاق جنگلی که توسط افراد سودجو و فرصت طلب در خودروها جاسازی شده و از طریق استان همجوار وارد این استان شده بود، در جاده اردبیل به مشگین شهر و اردبیل به شهرستان نیر توسط نیروهای یگان حفاظت منابع طبیعی توقیف شد.
شهامت هدایت افزود: در این زمینه سه قاچاقچی دستگیر و با تشکیل پرونده برای صدور حکم و برخورد قانونی به مراجع قضایی استان معرفی شدند.
وی از مردم و دوستداران طبیعت خواست در صورت مشاهده تخریب منابع طبیعی و قاچاق هر گونه فرآورده های جنگلی و مرتعی توسط افراد سودجو و فرصت ‌طلب مراتب را به شماره تلفن رایگان 1504 مرکز فرماندهی یگان حفاظت منابع طبیعی استان که به صورت شبانه ‌روزی آماده دریافت گزارش های مردمی بوده، اطلاع دهند.
هدایت اظهار کرد: ‌حفاظت از منابع طبیعی و تلاش برای مبارزه با قاچاق چوب ‌آلات جنگلی وظیفه ‌ای همگانی بوده که انتظار می‌ رود در این زمینه مردم همکاری و مشارکت لازم را داشته و با مشاهده چنین مواردی مراتب را اطلاع ‌رسانی کنند.
جنگل های استان اردبیل با احتساب بیشه زارها و درختچه زارها 63 هزار و 153 هکتار می باشد که در سه ناحیه رویشی خزری (هیرکانی) ، ارسبارانی و تورانی واقع شده است.
7110/6018
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.