یعقوب عزیز زاده روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: زمینه و بستر لازم برای ایجاد منطقه آزاد تجاری و صنعتی فراهم شده و تنها استانی که از امکانات فرودگاهی برای ایجاد منطقه آزاد برخوردار است استان اردبیل است بطوریکه این امتیاز در دیگر استان ها وجود ندارد.
وی بابیان اینکه راه اندازی منطقه ازاد تجاری و صنعتی منجر به تولید ثروت و اشتغال خواهد شد افزود: تلاش مسئولان استان و نمایندگان مجلس بر این است تا منطقه آزاد تجاری و صنعتی به تصویب نهایی برسد.
وی با بیان اینکه زمینه و بستر سرمایه گذاری در اردبیل مهیا شده است افزود: جذب سرمایه گذاری بخش خصوصی در سال های اخیر افزایش یافته بطوریکه سخت گیر های بی مورد و برخورد نا مناسب با سرمایه گذاران در استان اردبیل تعدیل شده است .
وی اضافه کرد: برخورد سخت و نامناسب با سرمایه‌گذاران نه تنها موجب فرار سرمایه گذاران از اردبیل بلکه عامل توسعه نیافتگی استان است براین اساس همه دستگاه های اجرایی باید پذیرای سرمایه گذاران بخش خصوصی در زمینه های مختلف باشند .
عزیززاده بیان کرد: سرمایه گذاری در حوزه اقتصادی از قدرت و توان دولت خارج است و براساس اصل 44 قانون اساسی باید بخش خصوصی اقدام به سرمایه گذاری بکند تا شاهد اشتغال و تولید در استان باشیم .
وی اظهار کرد: راه برون رفت از مشکلات اقتصادی استان سرمایه گذاری بخش خصوصی در منطقه آزاد تجاری و صنعتی و منطقه ویژه اقتصادی نمین است و ضرروی است دولت و مجلس توجه ویژه ای به تصویب منطقه آزاد شمال اردبیل داشته باشد .
لایحه ایجاد هفت منطقه آزاد و 12 منطقه ویژه اقتصادی سال گذشته در هیات دولت به تصویب رسید، این لایحه برای عملیاتی شدن نیازمند تصویب مجلس شورای اسلامی است.
7110/ 1257
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.