به گزارش ایرنا ، فاطمه جوادی روز شنبه در نشست خبری با خبرنگاران افزود: خلخال به بام آبی آذربایجان معروف بوده و این عنوان بدلیل قرار گرفتن شهر در بلندترین نقطه از منطقه آذربایجان و استان اردبیل ، بهره مندی از آسمان آبی و هوای عاری از هرگونه آلاینده های زیست محیطی و داشتن منابع آبی مختلف انتخاب شده و در کنار این مزایا دسترسی به آب و هوای خزری تنها با پیمودن پنج کیلومتر راه از جمله مزایای خاص این شهر است.
او با بیان اینکه در گذشته استفاده چندانی از این نعمت خدادادی برای رونق اقتصادی شهر صورت نگرفته گفت: توسعه صنعت گردشگری با اجرای طرح های مختلف و معرفی خلخال به معنای واقعی بام آبی آذربایجان در دستور کار قرار گرفته است.
وی اظهار کرد: در سال آینده با آغاز زمان کاری طرح های گردشگری متعددی در کنار تکمیل سایر طرح های گردشگری در حال احداث اجرا و عملیاتی خواهد شد.
جوادی با بیان اینکه برغم وفور منابع آبی در شهر و بهره مندی از هوای مناسب بدلیل بی توجهی در گذشته به نگهداری فضای سبز هم اکنون سرانه فضای سبز خلخال ضعیف و 2.6 متر مربع برای هر شهروند است، افزود: این سرانه در استان اردبیل 15 متر مربع و در سطح جهانی 20 تا 25 متر مربع برای هر شهروند می باشد.
وی با بیان اینکه در قانون بودجه شهرداری ها 40 درصد از بودجه باید صرف اجرای طرح های عمرانی و 60 درصد در بخش جاری هزینه شود گفت: این کار در شهرداری خلخال برعکس بوده و بخش مهمی از بودجه مصوب شورای اسلامی شهر در سال جاری برای اجرای طرح های عمرانی این شهر هزینه شده است.
وی اظهار کرد: با خلعیت سرمایه گذار بخش خصوصی تفرجگاه اندبیل زمینه برای اجرای طرح های گردشگری مختلف از سوی شهرداری خلخال در این منطقه فراهم شده و طرح تله کابین و تله اسکی این تفرجگاه با مشارکت 20 درصدی شهرداری خلخال با سازمان همیاری شهرداری های استان اردبیل بزودی اجرا می شود.
وی همچنین از تحقق 100 درصدی بودجه سال جاری شهرداری خبرداد و افزود: بودجه سال 97 شهرداری خلخال با 30 درصد افزایش پیش بینی شده و از 100 میلیارد ریال سال جاری به 130 میلیارد ریال در سال آینده افزایش خواهد یافت.
جوادی با بیان اینکه شهرداری خلخال از درآمد پایدار محلی بدلیل پایین بودن سطح درآمد عمومی مردم شهر کم است، گفت: در سال جاری 40 میلیارد ریال اعتبارات دولتی از محل های مختلف اعتباری در اختیار شهرداری این شهر قرار گرفته و بخش بزرگی از مشکلات مالی با استفاده از اعتبارات برطرف شده است.
وی با تقدیر از تلاش و پیگیری نماینده مردم شهرستان های خلخال و کوثر در مجلس برای ارتقای اعتبارات شهرداری به ویژه تامین قیر رایگان برای آسفالت معابر عمومی شهر قدردانی کرد.
وی اجرای طرح مطالعه و تهیه طرح جامع منطقه تاریخی قلعه باشی و اجرای آن در سه فاز در ایده ، تهیه طرح مطالعه رودخانه هروچایی ، تهیه طرح احداث و راه اندازی بازارچه سنتی شهر ، گازسوز کردن کارخانه تولید آسفالت شهرداری ، تهیه طرح جامع ترافیک شهر و حل مشکل ترافیکی مرکز شهر برای 20 سال آینده ، توسعه و افزایش سرانه فضای سبز ،پرداخت بدهی 30 میلیارد ریالی معوقه پیمانکاران طرف قرارداد شهرداری ، فراهم کردن زمینه اجرای طرح سایت جدید دفن زباله های شهر در کنار پوشش مناسب زباله ها در محل فعلی و برای جلوگیری از هرگونه آلودگی های زیست محیطی ، زنده گیری سگ های بی پناه به جای کشتن و معدوم سازی آنها و استفاده از ظرفیت زمستانی خلخال برای توسعه و رونق گردشگری با برگزاری جشنواره های مختلف در فصول سرد سال را از جمله عملکرد خود در طول 100 روز خدمت در شهرداری اعلام کرد.
او همچنین از خبرنگاران و اصحاب رسانه به عنوان موتور محرکه شهرداری یاد کرد که هر گونه حمایت های خبری و یا انتقادهای سازنده و به موقع اصحاب رسانه شهرداری را در رفع نقاط ضعف و تقویت نقاط قوت و نیز ارائه خدمات شهروندی مناسب به مردم یاری خواهد کرد.
خلخال در 115 کیلومتری جنوب اردبیل قرار دارد.
7119/6018
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.