به گزارش ایرنا ، میرعلی رحیمی زاد روز شنبه در جلسه کارگروه مقابله با مواد مخدر افزود: سیاست دولت تدبیر و امید در مبارزه با این پدیده شوم علاوه بر مقابله بی امان با سوداگران مرگ اجتماعی کردن و افزایش مشارکت مردمی می باشد.
وی با تشریح ابعاد ویرانگر مصرف مواد مخدر و انواع روان گردان ها به تشریح بخشی از اقدامات اقدامات انجام شده در راستای مبارزه با مواد مخدر و خرید و فروش آن پرداخت.
رحیمی زاد گفت: راه اندازی مراکز درمانی (تی سی و MMT) و ترویج فعالیت فرهنگی از اقدامات مهم شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان می باشد.
او همچنین با اشاره به سیاست استکبار جهانی در جهت ترویج این تجارت پرسود اظهار کرد: دشمنان نظام با سرمایه گذاری کلان مالی و استفاده رسانه ای می خواهند نسل جوان ایران را بی اراده ، بنیان خانواده ها را سست و هویت ایرانی را از بین ببرند.
او افزود: این سیاست دشمن می تواند با آگاهی بیش از پیش خانواده و نسل جوان خنثی شود.
رئیس شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر مشگین شهر گفت: دنیای امروز دنیای آگاهی و اطلاعات است و باید برای شناخت ابعاد پیچیده مواد مخدر و شگردها و ترفندهای این پدیده خانمانسوز نسل جوان و خانواده ها آموزش و آگاهی لازم را کسب کنند.
رحیمی زاد همچنین از اجرای طرح محله پاک و عاری از اعتیاد خبر داد و افزود: با اجرای این طرح شاهد کاهش مصرف سوء مواد مخدر خواهیم بود.
استان اردبیل در مقایسه با دیگر مناطق کشور از نظر شیوع اعتیاد و قاچاق مواد مخدر در وضعیت سفید قرار دارد. تعداد دقیق معتادان در استان مشخص نیست اما تخمین زده می شود سه درصد جمعیت استان به نوعی با مشکلات مواد مخدر درگیر باشند.
7117/6018
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.