به گزارش ایرنا ، اکبر بهنامجو روز یکشنبه در آئین تقدیم لایحه بودجه سال 97 شهرداری به شورای شهر اردبیل افزود: استان اردبیل دارای ظرفیت های بسیار بالایی در حوزه گردشگری است و سالانه میلیونها نفر به این استان سفر می کنند.
وی با اشاره به وجود رودخانه طبیعی در داخل شهر اردبیل، منطقه توریستی شورابیل و بناهای تاریخی در آن بیان کرد: شهرداری باید برای احیا و زیبا سازی آن اقدامات اساسی انجام دهد تا ماندگاری مسافران در این شهر افزایش یابد.
وی با اشاره به وجود بزرگترین رینگ پیاده روی کشور در دور دریاچه شورابیل بیان کرد: متاسفانه آن طور که باید از این ظرفیت بی نظیر استفاده نمی شود و باید با همکاری شهرداری و اداره کل ورزش و جوانان و سایر دستگاههای استان توسعه ورزش همگانی مورد توجه قرار گیرد.
وی اضافه کرد: یکی دیگر از معضلات شهر اردبیل بحث ترافیک است که در روزهای عادی هم شاهد ترافیک هستیم و شهرداری باید برنامه مدونی برای روان سازی عبور و مرور و کاهش ترافیک داشته باشد به طوری که مردم لمس کنند واقعا گره ترافیکی شهر باز شده است.
وی با بیان اینکه حل معضل ترافیکی شهر یک ضرورت است، ادامه داد: چرا که اگر بخواهیم سهم خوبی از جذب گردشگر در بین شهرهای استان داشته باشیم باید فکری اساسی برای حل معضل ترافیکی شهر بشود.
بهنامجو گفت: یکی دیگر از ضرورت های شهر توسعه یافته افزایش فضای سبز است چرا که توسعه فضای سبز باعث ایجاد شور و نشاط اجتماعی در مردم می شود.
استاندار اردبیل افزود: برای حل مشکل زباله و پسماند اردبیل نیز با چندین شرکت خصوصی رایزنی شده است و امیدواریم سال آینده به نتایج خوبی در این زمینه دست یابیم.
وی خواستار توجه ویژه همه دستگاهها به ویژه شهرداری به حوزه فرهنگی شد و اظهار کرد: اگر بتوانیم فرهنگ سازی مناسبی انجام دهیم بسیار از معضلات شهری و اجتماعی حل خواهد شد.
وی بیان کرد: احداث موزه ها نیز یکی از ضرورت های استان است و استانداری از احداث موزه حمایت می کند به طوری که تلاش می شود موزه فرهنگی در حال احداث دفاع مقدس در شورابیل سال آینده به بهره برداری برسد.
وی اضافه کرد: خوشبختانه وفاق و همدلی خوبی در بین مدیران دستگاههای اجرایی استان حاکم است و باید از این موقعیت استثنایی برای ارائه خدمات بهتر و مطلوب به مردم نهایت استفاده را برد.
6130/6016
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.