به گزارش خبرنگار ایرنا، آیت الله سید حسن عاملی در خطبه های نماز جمعه اردبیل افزود: دولت آمریکا اعلام کرده که 'دیگر برجام را تمدید نخواهیم کرد' و از این بهانه تراشی های معلوم می شود که آنها از اول در صدد تعامل نبودند بلکه در صدد تحمیل بودند.
وی بیان کرد: هم اکنون که مقصود آنها تامین نشده عصبانی هستند و این نکته را مقام معظم رهبری در همان زمان تصریح کردند و فرمودند: 'من هیچ‌وقت نسبت به مذاکره‌ی با آمریکا خوش‌بین نبودم.
وی تاکید کرد که قبول تحمیل آمریکا، زیر بار برده داری بدون زنجیر رفتن است و شأن ملت بزرگ ما بسیار وسیع تر از اینگونه ذلت است.
وی اضافه کرد: این روزها دولت آمریکا و اسرائیل در برابر نفوذ پرقدرت و پرهیبت کشور ما به نهایت ذلت افتاده و در کنفرانس های بین المللی حمال آهن شده اند.
به گفته وی، اخیرا نماینده آمریکا در سازمان ملل تکه آهنی به سازمان ملل آورد و ادعا کرد که قطعه ای از موشک پرتاب شده از یمن به ریاض است و این هفته اسرائیل تکه آهنی به کنفرانس امنیتی مونیخ برده و ادعا کرده قطعه ای از پهپاد ایران است.
وی افزود: در این اقدام آنها از چند جهت مفتضح تر می شوند، اول از جهت دروغی که می گویند، چون سازمان ملل با صراحت اعلام کرد که از ایران هیچ سلاحی قابل حمل به یمن نیست.
او گفت: تشخیص اینکه این تکه از سلاح چه کشوری است با خود قطعه ثابت نمی شود بلکه از طریق کارشناسان و از طریق رادارهای ماهواره ای و ابزارهای پیشرفته مشخص می گردد. امام جمعه اردبیل ادامه داد: این امر همچنین نشان عجز و ذلت و ناتوانی آمریکا و اسرائیل است، آنها در تمام مقاصد خود ناکام مانده اند و حالا برای سرپوش گذاشتن به ناکامی خود می خواهند بگویند طرف ما شبه نظامیان حوثی یا فلسطینی نیست بلکه ایران قضیه را مدیریت می کند.
خطیب جمعه اردبیل اظهار کرد: شان ایران با این کارها به صورت فوق العاده مخصوصا در عالم اسلام بالا می رود چون عالم اسلام مشحون از نفرت به آمریکا و اسرائیل و عربستان و سران و زمامداران بی غیرت عربی است و در حال حاضر امت اسلام، ایران را تنها نظام سیاسی آرمانی اسلام می دانند.
آیت الله عاملی بیان کرد: امت اسلامی در برابر این شانتاژها از سردمداران کفر می پرسند شما که به یک موشک که به طرف عربستان پرتاب می شود حساس هستید چرا در برابر بمباران هزار روز مردم بیچاره یمن توسط عربستان که روزانه ده ها بمب و موشک بر سر آنها می ریزد و در برابر محاصره وحشتناک آنها خاموش هستید؟ شما که به یک پهاد مجهول در آسمان اسرائیل حساس هستید چرا در برابر کشتار 70 ساله فلسطینی ها و محاصره غزه که اسرائیل آنجا را به یک زندان بزرگ تبدیل کرده ساکت هستید؟.
امام جمعه اردبیل همچنین حادثه سقوط هواپیمای تهران - یاسوج را تسلیت و برای عزیزانی که شهادت گونه جان خود را در این حادثه از دست دادند از درگاه حضرت احدیت علو درجات مسألت کرد.
6019/6018
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.