رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر اردبیل گفت: براساس تعرفه تدوین شده برای شهرداری اردبیل در سال آینده با پیشنهاد اعضای شورای شهر تصمیم گرفتیم تا 7 میلیون ریال در صدور پروانه به صاحبان واحدها در بافت فرسوده کمک بلاعوض کنیم.

به گزارش ایسنا، منطقه اردبیل، حسین افسانه در جلسه رسمی شورای شهر اردبیل با اشاره به تدوین و تصویب تعرفه 97 شهرداری اردبیل در شورای شهر اظهار کرد: بیش از دو ماه است که شورا و شهرداری به صورت کارشناسی و با برگزاری جلسات متعدد به دنبال بررسی و تصویب نهایی تعرفه 97 است که جا دارد از زحمات شهردار، معاونین و مدیران این مجموعه قدردانی کنیم.
 
وی خاطرنشان کرد: بعد از تقدیم لایحه به شورای شهر ما در پنج جلسه کارشناسی با حساسیت و بررسی عمیق تعرفه 97 را با اکثریت رای اعضای شورای شهر با شرایط مطلوب و مناسب به تصویب رساندیم.
 
رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر اردبیل افزود: تعرفه سال آینده شهرداری 45 ماده دارد که ما در 28 ماده تغییرات را اعمال کردیم تا افزایش و کاهش و حذف و اضافه در لایحه به انجام برسد.
 
افسانه با بیان اینکه 80 درصد درآمد شهرداری از محل صدور پروانه و عوارض است، تصریح کرد: ما با در نظر گرفتن این شرایط و همچنین رکود اقتصادی که در جامعه وجود دارد سعی کردیم هیچگونه افزایشی را در تعرفه‌ها به ویژه صدور پروانه اعمال نکنیم و در نقطه مقابل با بسته‌های تشویقی و حمایتی از احیای بافت فرسوده و کم مقاوم حمایت جدی انجام شده است.
 
وی ادامه داد: ما تنها در حوزه سازمان‌های خدمات‌رسان نظیر اتوبوسرانی، تاکسیرانی، آتش‌نشانی و آرامستان‌ها آن هم از بابت هزینه تعمیر و نگهداری تا 10 درصد افزایش را در تعرفه‌ها شاهد هستیم.
 
عضو شورای شهر اردبیل با بیان اینکه در ارائه خدمات آرامستان با افزایش 7 درصدی روبرو هستیم، گفت: خدماتی که به مردم در آرامستان‌ها به ویژه در اجرای طرح همسطح‌سازی آرامستان‌ها در حال اجراست بسیار مناسب و چشمگیر است به طوری که اکثر شهروندان از این اقدام سازمان آرامستان‌ها رضایت کامل دارند.
 
افسانه بیان کرد: بنده ادعا می‌کنم که در زمان مدیریت خود در شهرداری جرات آن را نداشتم که این کار را انجام دهم اما شهردار اردبیل با جرات و توان مضاعف در این حوزه ورود پیدا کرده و حتی یک میلیارد تومان برای همسطح‌سازی هزینه‌ کرده است.
 
وی با بیان اینکه به هیچ وجه هزینه‌های جاری افزایش نیافته بلکه براساس قانون دستمزد و حقوق پرسنل تا 20 درصد رشد نشان می‌دهد، خاطرنشان کرد: سرانه هزینه‌ها در شهرداری به مراتب پائین‌تر از سازمان‌های دولتی است و شورا و شهرداری در این زمینه حساس هستند و همواره سعی دارند تا با صرفه‌جوئی کارها در مجموعه شهرداری به انجام برسد.
 
رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر اردبیل با اشاره به اینکه در ساخت و سازهای زیر 12 متر حق مشرفیت در قالب مناطق بافت فرسوده دریافت نمی‌شود، بیان کرد: براساس تصمیم شورای شهر اردبیل شهرداری موظف شد تا در سال آینده به ازای احیای بافت فرسوده 7 میلیون ریال به صاحبان این واحدها در صدور پروانه کمک بلاعوض کند.
 
افسانه اضافه کرد: اعضای شورای شهر تصمیم گرفت تا پرونده‌های غیرضرور به کمیسیون ماده 77 ارجاع داده نشود تا شهروندان بدون معطلی در کمیسیون 77 بتوانند از طرق قانونی کارهای خود را پیگیری کنند.
 
وی گفت: برای ارائه خدمات شهرداری در مناطق کمتر برخوردار سعی کردیم تا در تعرفه سال آینده شرایط و وضعیت خاصی را اعمال کنیم تا با در نظر گرفتن شرایط اقتصادی و معیشتی مردم آنها در پرداختی‌های خود به شهرداری با مشکلی روبرو نشوند.
 
عضو شورای شهر اردبیل خواسته انبوه‌سازان را نیز از مجموعه شورا و شهرداری یادآور شد و افزود: ما خواسته‌های آنها را نادیده نگرفتیم بلکه مقرر شده شهرداری در قالب لایحه و بسته تشویقی پیشنهاد خود را در حمایت از انبوه سازان واقعی به شورا ارائه کند تا در مورد خواسته‌های آنان تصمیم‌گیری شود.
 
افسانه بیان کرد: امیدواریم همه این اقدامات به رونق ساخت و ساز و افزایش درآمد شهرداری منجر شود تا از شرایط موجود خلاصی پیدا کنیم.
 
وی تعدیل 10 درصدی را در قیمت و تعرفه‌گذاری کانون‌های تبلیغاتی در حمایت از فروش و تولید داخلی یادآور شد و اظهار کرد: ما تعرفه این کانون‌ها را از 25 درصد به 15 درصد تقلیل دادیم تا صاحبان این کانون‌ها در تابلوهای تبلیغاتی خود از تولید و رونق گرفتن این بخش حمایت کنند.
 
عضو شورای شهر اردبیل به حمایت از مراکز آموزشی و فرهنگی نظیر کتابفروشی‌ها و واحدهای آموزشی اشاره کرد و گفت: هر شهروندی که واحد مسکونی خود را تبدیل به کتابفروشی کند قرار شده تعرفه‌ها در حد صفر درصد تعریف شود و هیچ افزایشی برای عوارض مراکز فرهنگی اتفاق نیفتد.
 
افسانه در حمایت از خبرنگاران به عنوان قشر مظلوم در قالب تعرفه 97 تصریح کرد: انتظار می‌رود شهرداری در قالب لایحه اعمال تخفیف ویژه در پرداخت عوارض ساخت و ساز را برای فعالان این بخش به شورا پیشنهاد تا زمینه تصویب این امر فراهم آید.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.