جواد زنجانی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: برداشت بی رویه از سفره های زیرزمینی، دشت اردبیل را به مخاطره انداخته و اگر تدابیری برای آن اندیشیده نشود در آینده شاهد بحران در این دشت خواهیم بود .
وی اضافه کرد: فقدان نظارت کافی در برداشت از سفره های آب زیر زمینی و نبود مدیریت مناسب در این زمینه باعث ایجاد وضعیت بحرانی کنونی شده است.
زنجانی اعمال مدیریت و برنامه ریزی برای حراست و احیای دشت اردبیل را بهترین راهکار موجود اعلام کرد و گفت: برنامه های محیط زیست و آب بدون تاثیرگذاری مسائل سیاسی باید به صورت منطقه ای و استانی اعمال شود و اگر در این زمینه سیاست گذاری درستی شود می توان بر مشکلات فائق آمد.
وی با بیان اینکه 90 درصد آب در حوزه کشاورزی مصرف می شود، افزود: برای رفع بحران های موجود در بحث آب باید کار را از کشاورزی شروع کرد و در این راستا با اصلاح الگوی کشت و شیوه های آبیاری می توان مصرف آب را در این بخش به حداقل رساند.
فرماندار اردبیل با بیان اینکه کیفیت آب در اردبیل پایین است، افزود: برای تامین آب پایدار و نیز ارتقای کیفیت آن برنامه های مختلف کوتاه مدت و بلندمدت در جریان است.
زنجانی با اشاره به تامین آب آشامیدنی اردبیل از سد یامچی گفت: با راه اندازی برج آبگیر در این سد که اعتبار خوبی در دولت تدبیر و امید برای آن اختصاص یافته پاره ای از مشکلات آب این شهر مرتفع خواهد شد.
وی بیان کرد: تامین آب سالم و حفاظت از محیط زیست جز اولویت های دولت تدبیر و امید بوده و امید است در بودجه سال آینده اعتبار لازم برای این منظور تخصیص یابد.
دشت اردبیل به لحاظ کاهش ذخایر آن بعنوان دشت ممنوعه معرفی شده و از ایجاد چاه های جدید در آن جلوپیری می شود.
7110/6016
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.