به گزارش خبرنگار ایرنا ، اکبر بهنامجو ؛ چهارشنبه شب در نشست شورای آموزش و پرورش استان اردبیل افزود : موقعیت جغرافیایی و آب و هوایی و نیز بالا بودن سطح علایق مذهبی و تربیتی مناسب سبب شده که این استان در ردیف مناطق دارای کودکان، نوجوانان و جوانان دارای بهره هوشی و استعدادهای فراوان قرار بگیرد.
وی وجود افراد نخبه اردبیلی الاصل در رشته های مختلف در تهران و حتی در بعضی از کشورهای خارجی را دلیلی بر وجود استعدادهای ذهنی و فکری فراوان در این استان دانست و خاطرنشان کرد : بسیاری از پزشکان حاذق از دیار اردبیل در تهران مشغول خدمت هستند.
رییس شورای اداری استان اردبیل از مدیران ذیربط خواست تا یک تیم کارشناسی متشکل از نیروهای آموزش و پرورش و دانشگاههای استان اردبیل به منظور بررسی علت های اصلی عقب ماندگی های فرزندان این مرز و بوم از ظرفیت های دانشگاهی در رشته های مهم و پرطرفدار و دور ماندن از غافله موفقیت در آزمون های سراسری تشکیل شود.
بهنام جو افزود : نتایج بررسی های این تیم باید برای نشست های بعدی آماده و عرضه شود تا راه حل های مناسب برای رفع این کاستی به تصویب برسند.
وی با اشاره به اینکه خانواده ها فرزندانشان را برای موفقیت در پایه های تحصیلی به ما سپرده و به مسوولان چشم دوخته اند یادآوری کرد : باید تمام عواملی را که در شکوفایی استعدادها و ارتقای سطح علمی و موفقیت دانش آموزان این استان در مقاطع مختلف تحصیلی و به خصوص در آزمون سراسری موثرند شناسایی و برای اجرای آن تلاش کنیم.
او گفت: اگر عوامل این نقصان بررسی و مشخص شوند می توان برای رفع هرکدام از آنها به شکل جداگانه نسخه های مفید و چاره گر پیچید و بطور یقین در این صورت می توان آینده ای درخشان را در پیش راه فرزندان این خطه ترسیم نمود.
وی تاکید کرد جوانان و نوجوانان اردبیل دارای این حق هستند که در آزمون های سراسری ؛ دست کم در ردیف شش استان برتر ایران قرار بگیرند و باید گفت که رسیدن به این خواسته در صورت برنامه ریزی مناسب دور از انتظار نیست.
معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش اردبیل نیز در این نشست با اشاره به بعضی محرومیت های دانش آموزان این استان باوجود دارا بودن استعدادهای فراوان خواستار توجه به بعضی مطالبه ها در این زمینه شد.
علی ورودی نبود امکانات و تجهیزات کافی در هنرستانها ، قبولی دانش آموزان منطقه مغان باوجود قابلیت های فراوان کشاورزی و دامپروری منطقه در دانشگاههای قرچک و ورامین به خاطر نبود دانشکده های مرتبط با رشته های صنایع غذایی و کشاورزی در مغان ، افزوده شدن سالانه بر تعداد پشت کنکوری های در استان اردبیل و داشتن رتبه بیست و هفتم در ایران به علت عدم افزایش ظرفیت های دانشگاهی و مواردی از این دست را از مشکل های مربوط در این زمینه دانست و خواتسار توجه جدی به رفع آنها شد.
به گزارش خبرنگار ایرنا در این نشست که در سالن شیخ صفی الدین اردبیلی استانداری اردبیل ترتیب یافت مدیران و کارشناسان ذیربط ، پیشنهادهایشان را در ارتباط با رفع کاستی ها و مشکل های پیش روی فرزندان این استان در آزمون های سراسری ارایه دادند.
6019/6016
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.