مدیر کل فرودگاه‌های استان اردبیل گفت: سال آینده و با انتخاب پیمانکار عملیات بهسازی و نوسازی باند اصلی فرودگاه اردبیل به شکل مدرن و با 18 ماه مدت قرارداد اجرای پروژه آغاز می‌شود .

سیدفخرالدین هاشمی در گفتگو با ایسنا، منطقه اردبیل، اظهار کرد: با توجه به اینکه باند اول فرودگاه دهه 60 اجرا شده به طوری که عرض این باند 60 متر و طول آن 3 هزار و 400 متر است و به دلیل شرایط سردسیری منطقه و بهره‌برداری طی 36 سال گذشته با پیگیری‌هایی که داشتیم قرار است باند اصلی فرودگاه اردبیل بهسازی و تعمیر شود .

وی خاطرنشان کرد: برای این کار با اخذ مجوز و برگزاری مناقصه و انتخاب پیمانکار قرار است از سال آینده و در یک مدت زمان 18 ماهه کل باند اصلی فرودگاه اردبیل تعمیر و اصلاح شود تا با فراهم کردن یک زیرساخت مناسب و حتی نصب چراغ‌های مدرن و ارتقای ILS بتوانیم در مجموع با 100 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری این باند را مجهز و نوسازی کنیم .

مدیر کل فرودگاه‌های استان اردبیل بیان کرد: البته در کنار اشتغالزایی و سرمایه‌گذاری کلان در این پروژه و مدت زمان تعیین شده قطعا اجرای برنامه‌های پروازی با تعطیل شدن باند اول دچار برخی فراز و نشیب‌ها خواهد بود که ما در اجرای این پروژه ریسک بزرگی را پذیرفته‌ایم اما امیدواریم با بهسازی باند اول با کیفیت و استفاده از مصالح استاندارد بتوانیم بزرگترین پروژه فرودگاهی را در موعد مقرر انجام داده و به سرانجام برسانیم .

هاشمی با بیان اینکه پروژه‌های متعددی در حوزه عمران و آبادانی فرودگاه اردبیل و پارس‌آباد در حال اجراست، تصریح کرد: سال آینده ترمینال حج و خارجی فرودگاه اردبیل در 8 هزار و 100 مترمربع افتتاح و به بهره‌برداری می‌رسد تا این فرودگاه با داشتن سه ترمینال بتواند خدمات مناسبی را به هموطنان ارائه کند .

وی پیشرفت 96 درصدی ترمینال حج و خارجی فرودگاه اردبیل را یادآور شد و افزود: سالن مستقبلین فرودگاه اردبیل نیز در 2 هزار و 300 مترمربع به هموطنان ارائه خدمات می‌کند .

این مسئول در ادامه از رایزنی‌ها برای تقویت پروازهای داخلی و برقراری پروازهای خارجی در صورت استقبال سرمایه‌گذاران در صنعت هوایی خبر داد و گفت: امیدواریم با رایزنی‌هایی که شروع کردیم هم افزایش پروازهای داخلی و هم برقراری پروازهای خارجی را از فرودگاه اردبیل شاهد باشیم .

انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.