به گزارش ایرنا ، بهروز ندایی روز یکشنبه در جلسه کارگروه گردشگری استان افزود: دولت تدبیر و امید استحکام بناها اعم از مسکونی ، تجاری ، آموزشی و مراکز اقامتی را با پرداخت تسهیلات کم بهره مورد تاکید قرار داده و ضروری است دستگاه های مربوطه نسبت به بازسازی مراکز فاقد استحکام اقدام کنند.
وی اظهار کرد: برای استحکام این بناها باید ضمن رعایت استانداردهای لازم از سخت گیری های بی مورد پرهیز شود.
وی با بیان اینکه مقاوم سازی اماکن عمومی در استان ضرروی است افزود: بیمارستان ها ،اورژانس ها و مکان های آسیب پذیر باید در اولویت مقاوم سازی باشند تا در صورت بروز حادثه شاهد اتفاق ناگواری در این مراکز حساس نباشیم.
ندایی گفت: استان اردبیل یک استان حادثه خیز است و احتمال بروز حوادث طبیعی از قبیل سیل ،زلزله ،آتش سوزی و طوفان در این استان بیشتر است و می توان با اطلاع رسانی و آموزش و مقاوم سازی و بازسازی نقاط حادثه خیز از خسارات حوادث احتمالی پیشگیری کرد.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اردبیل اضافه کرد: در بحث پیشگیری اطلاع رسانی اداره هواشناسی ، صدا و سیما و مطبوعات بسیار مهم است و لازم است از طریق این ادارات و نهادها آموزش های لازم به شهروندان برای پیشگیری و کاهش خسارات ناشی از حوادث طبیعی ارائه شود.
استان اردبیل جزو 10 استان کشور در زمینه فراوانی وقوع حوادث طبیعی به شمار می رود و هر از گاهی بروز حادثه هایی مانند زمین لرزه ، رانش زمین ، سیل ، خشکسالی ، صاعقه ، طوفان ، سرمازدگی ، برف سنگین ، سرما و یخبندان شدید خسارت و تلفاتی بر جای می گذارد.
7110/ 1257
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.