محمد قربانی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بارش برف همراه با کولاک ، کندی عبور و مرور وسایل نقلیه را در گردنه الماس واقع در جاده خلخال ، اسالم به همراه داشته است.
وی گفت: برغم بارش برف سنگین در بیشتر راه های ارتباطی منطقه در حال حاضر تمام راه های ارتباطی اصلی ، فرعی و روستایی شهرستان باز بوده و تردد خودروها در آنها جریان دارد.
قربانی با اشاره به تداوم بارندگی برف در راه های ارتباطی کوهستانی و برفگیر منطقه ، رانندگان را به همراه داشتن زنجیر چرخ و سایر وسایل ایمنی زمستانی در زمان تردد در این راه ها توصیه کرد.
رئیس اداره هواشناسی خلخال نیز از بارش بیش از 18 میلیمتر برف و باران در این شهر خبرداد و گفت: میزان بارش های باران و برف از ایستگاه های باران سنجی شهرستان متفاوت بوده و بیشترین بارش از ایستگاه روستای لنبر از توابع بخش مرکزی خلخال با 18 سانتیمتر برف و 17 میلیمتر باران در طول شب گذشته و امروز گزارش شده است.
فرامرز فرض الله پور افزود: حداقل دمای هوای صبح امروز این شهر به یک درجه زیر صفر رسید که در مقایسه با زمان مشابه روز قبل تغییری نکرده است.
شهرستان خلخال در جنوب اردبیل از شهرهای سردسیر کشور است که استان اردبیل را به استان گیلان متصل می کند، جاده خلخال - اسالم و خلخال - پونل 2 راه ارتباطی استان های اردبیل و گیلان می باشد.
23 کیلومتر از مسیر 70 کیلومتری جاده خلخال به اسالم در حوزه استحفاظی و راهداری اداره راه و شهرسازی خلخال و 47 کیلومتر نیز در حوزه گیلان واقع شده است.
گردنه الماس واقع در جاده کوهستانی خلخال به اسالم در 18 کیلومتری شهر خلخال به عنوان سخت ترین و صعب العبورترین گردنه از لحاظ امدادی در استان اردبیل است که در فصول سرما همواره برای راهداران ، امدادگران و مسافران عبوری دردسر ساز است.
7119/6018
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.