مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل از احداث سوله نگهداری آثار باستانی در منطقه شهریری مشگین شهر خبر داد.

به گزارش ایلنا، کریم حاجی‌زاده در جمع خبرنگاران با اعلام این خبر تصریح کرد: این سوله به صورت موقت اجرا شده و با هدف نگهداری سنگ افراشته‌های باستانی منطقه پیرازمیان اجرا می شود.

وی متذکر شد: سنگ افراشته‌های این منطقه از سنگ‌های طبیعی ساخته شده‌اند و قبل از اکتشاف و بیرون کشیدن از دل خاک نیز در فضای آزاد نگهداری می‌شدند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان با تاکید به اینکه نگهداری سنگ افراشته ها در فضای آزاد ایراد فنی نداشته و کاربری خود این سنگ‌ها نگهداری در فضای آزاد است، اضافه کرد: با این وجود به صورت موقت سوله ای جهت نگهداری اجرا می‌شود.

وی افزود: بعد از اتمام زمستان پیمانکاری به منظور اجرای این طرح انتخاب خواهد شد و هر چند محدودیت ضوابط در اجرای سوله وجود دارد اما به منظور نگهداری موقت و پاسخ به برخی حساسیت‌ها این طرح را عملیاتی می کنیم.

حاجی‌زاده با تاکید به اینکه این منطقه نیازمند مطالعه بیشتر و تبدیل به سایت موزه است، متذکر شد: هم مطالعات و هم تبدیل به سایت موزه هزینه قابل توجهی را نیاز دارد و امید می‌رود در سال‌های آینده این هزینه به دلیل اهمیت منطقه تامین شود.

وی متذکر شد: در وضعیت فعلی که دولت با محدودیت مالی مواجه است، صرفا هزینه مرمت و نگهداری اضطراری تامین می شود و در آینده باید برای تبدیل پیرازمیان به سایت موزه اقدام کرد.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تاکید کرد: با وجود محدودیت های مالی در وضعیت فعلی نیز نگهداری از این منطقه باستانی با تمامی توان انجام می شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.