رئیس اداره هواشناسی خلخال روز چهارشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: میزان بارش ها در این شهر به بیش از 36 میلیمتر و ارتفاع برف در شهر خلخال به بیش از 18 سانتیمتر رسیده است.
فرامرز فرض الله پور افزود: ارتفاع برف در مناطق کوهستانی و مرتفع شهرستان بیش از نیم متر گزارش می شود.
او گفت: با قطع بارش باران و آغاز برف دمای هوای خلخال رو به کاهش گذاشته و حداقل دمای هوای صبح امروز به یک درجه زیر صفر رسید که در مقایسه با حداقل دمای هوای زمان مشابه روز قبل چهار درجه کاهش نشان می دهد.
بارش برف سنگین در خلخال موجب تعطیل شدن مدارس پیش دبستانی ، ابتدایی و متوسطه دور اول در مناطق شهری و روستایی این شهرستان شد.
اعلام دیرهنگام تعطیلی مدارس از سوی مدیریت آموزش و پرورش خلخال دانش آموزان را سردرگم کرد و صبح امروز بسیاری از دانش آموزان با درهای بسته مدارس روبرو شدند.
رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای خلخال نیز از بارش برف در تمام راه های ارتباطی این شهرستان خبرداد و گفت: ارتفاع برف در گردنه الماس واقع در جاده ارتباطی خلخال به اسالم از 60سانتیمتر گذشته و با وجود بارش برف سنگین با تلاش راهداران تمام راه های اصلی و فرعی برفروبی ، تیغه زنی ونمک پاشی شده و تردد خوردروها در آنها جریان دارد.
محمد قربانی افزود: از صبح امروز گروه های راهداری خلخال عازم بازگشایی راه های روستایی شده اند و اگر راه ارتباطی روستاهایی در اثر بارش برف در شب گذشته مسدود شده، تا ظهر امروز بازگشایی خواهد شد.
خلخال در جنوب اردبیل از شهرهای سردسیر ایران است ، گردنه الماس واقع در جاده کوهستانی خلخال به اسالم در 18 کیلومتری شهر خلخال به عنوان سخت ترین و صعب العبورترین گردنه از لحاظ امدادی در استان اردبیل است که در فصول سرما همواره برای راهداران ، امدادگران و مسافران عبوری دردسر ساز است.
خبرنگار: بهرام نقی زاده ** انتشار دهنده: گیتی طالبی
7119/6018
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.