استاندار اردبیل گفت: ما به دولت پیشنهاد کردیم تا با هدف ایجاد رغبت و انگیزه در بین تولیدکنندگان و کارآفرینان تسهیلات پرداختی در حوزه اشتغال فراگیر و رونق تولید با نرخ سود 10 درصد انجام شود.
به گزارش ایسنا، منطقه اردبیل، اکبر بهنامجو در جلسه شورای اشتغال استان اردبیل اظهار کرد: دستگاه‌های اجرایی بانک‌های عامل و فرمانداران باید به صورت دقیق و ریز و هفتگی گزارش پرداخت تسهیلات و موانع احتمالی را در این زمینه ارائه کنند تا به صورت موردی با همکاری بانک‌ها زمینه برطرف شدن این مشکلات فراهم آید.
وی خاطرنشان کرد: هر چند توان مدیریتی در استان بالاست اما بدون برنامه‌ریزی منظم ما خروجی مناسبی را شاهد نخواهیم بود و کار در این بخش به نتیجه نمی‌رسد.
رئیس شورای اشتغال استان اردبیل از سازمان جهاد کشاورزی، صنعت و معدن و گردشگری خواست؛ تا به جد پیگیر پرداخت تسهیلات اشتغال فراگیر و رونق تولید باشند تا با نظارت دقیق این تسهیلات پرداخت شود.
بهنامجو با بیان اینکه از 126 میلیارد تومان سهمیه استان در حوزه اشتغال فراگیر تاکنون بیش از 14 میلیارد تومان توسط بانک‌های عامل پرداخت شده است، تصریح کرد: امیدواریم تا پایان امسال بخش عمده‌ای از این تسهیلات به متقاضیان پرداخت شود که این کار مستلزم پیگیری‌ها و نظارت‌های دقیق است.
وی افزود: در صورتی که دولت پیشنهاد ما را در کاهش نرخ سود این تسهیلات تا 10 درصد نپذیرد ما از محل کمک‌های فنی و اعتباری باید تلاش کنیم تا با پرداخت یارانه نرخ سود این تسهیلات را به کمتر از 10 درصد برسانیم.
استاندار اردبیل بیان کرد: همانطوری که رئیس جمهور و وزرا تاکید دارند باید پرداخت تسهیلات برای ایجاد اشتغال در اولویت قرار گیرد و ما وظیفه داریم در تحقق شعار سال در مهلت باقیمانده بیشتر تلاش کرده و در این حوزه تعجیل واقعی را نشان دهیم.
بهنامجو ریزش طرح‌های پیشنهادی را در حوزه اشتغال فراگیر در رسیدن به یک آمار واقعی از دریافت کنندگان تسهیلات یادآور شد و خاطرنشان کرد: براساس گزارش فرمانداران و مدیران دستگاه‌های اجرایی دلیل پرداخت نشدن تسهیلات عدم مراجعه متقاضیان به دلیل نرخ سود بالای تسهیلات و تامین نکردن ضمانت‌ها و وثیقه‌هاست که باید با همفکری و هماهنگی سعی کنیم تا این مشکلات و دغدغه‌ها برطرف شود.
وی گفت: پرداخت تسهیلات اشتغال فراگیر در حوزه نوسازی تجهیزات مراکز و اقامتگاه‌های گردشگری با عنوان پرداختی سرمایه در گردش هیچ مشکلی ایجاد نمی‌کند و بانک‌ها بهتر است بخشنامه‌ها را سفت و سخت نگرفته و با ملاطفت یا سرمایه‌گذاران بخش گردشگری رفتار کنند.
رئیس شورای اداری استان اردبیل به صراحت بیان کرد: شیوه نامه قانون نیست که بخواهیم در این زمینه میلیمتری عمل کنیم بلکه بهتر است بانک‌ها و مدیران دستگاه‌های اجرایی به نحوی عمل کنند تا تسهیل امور برای سرمایه‌گذاران اتفاق بیفتد.
بهنامجو خاطرنشان کرد: اکثر هتل‌ها در استان اردبیل به صورت سنتی اداره می‌شود و به همین دلیل از دفتر حساب و ثبت درآمدها به صورت واقعی خبری نیست که در این زمینه بهتر است از سال آینده در قالب یک چارچوب مشخص دفتر حساب و پرداخت مالیات مورد توجه قرار گرفته تا مشکلی در پرداخت تسهیلات به متقاضیان این حوزه ایجاد نشود.
وی با ابراز گله‌مندی از بالا بودن نرخ سود تسهیلات اشتغال فراگیر اظهار کرد: به  هیچ وجه سرمایه گذار طرح‌های صنعتی و گردشگری حاضر نیستند با نرخ 18 درصد وام بانکی دریافت کنند و باید دولتمردان با همراهی بانک مرکزی در این زمینه شرایط بهتر با کاهش نرخ سود را فراهم کنند.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.