معاون سرمایه‌گذاری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل گفت: ایجاد 8 مجموعه گردشگری در این استان مورد موافقت اصولی قرار گرفت.

به گزارش ایلنا، عسگر سنگی در جلسه کمیته فنی سرمایه‌گذاری به حمایت از توسعه زیرساخت‌های گردشگری با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی اشاره کرد.

سنگی افزود: از جمله در صورتی که سرمایه‌گذاران متناسب با نیاز شهرستان‌ها نسبت به توسعه زیرساخت ها مشارکت داشته باشند، قویا مورد حمایت قرار می گیرد.

وی تصریح کرد: کمیته فنی سرمایه گذاری در جلسات مستمر طرح های سرمایه گذاری را مورد ارزیابی قرار داده و در صورتی که مغایرتی با قوانین نداشته باشد، موافقت اصولی صادر می شود.

معاون سرمایه گذاری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان ادامه داد: از جمله این طرح ها، احداث هتل آپارتمان و بازارچه صنایع دستی در زمینی به وسعت 655 متر مربع در محله قلعه باشی شهر گرمی مورد موافقت قرار گرفت.

وی بیان داشت: تغییر عنوان کمپینگ در آراللو به مجتمع بین راهی، ایجاد زیرساخت در منطقه گردشگری کپز در مشگین شهر، ایجاد رستوران در سه کیلومتری شهر نیر، احداث هتل در 450 متر مربع زمین در ورودی شهر آبی بیگلو، ایجاد معدن در جاده اسالم و احداث دو مجتمع گردشگری در ورودی شهر سرعین مورد موافقت قرار گرفت.

سنگی متذکر شد: درخواستی در خصوص ایجاد منطقه گردشگری در شهرک صنعتی گرمی نیز مطرح شده بود که به دلیل تعارض کاربری مورد موافقت قرار نگرفت.

در این جلسه معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان نیز به توسعه اقامتگاه های بوم گردی در استان اشاره کرد.

قادر تقی زاده تصریح کرد: از جمله ایجاد اقامتگاه در آلوارس و اومسالان گرمی مطرح شده که مورد موافقت است.

وی افزود: در عین حال در خصوص صدور گواهی استحکام بنا و تائیدیه آتش نشانی مراکز اقامتی ضروری است بازنگری هایی صورت گیرد.

تقی زاده متذکر شد: برخی مراکز اقامتی قادر به تهیه گواهی استحکام نیستند که نمونه آن در مهمان پذیرها مشاهده می‌شود و لازم است ساز و کار قانونی برای رفع این مشکل اندیشیده شده و یا تسهیلات ارزان قیمت پرداخت شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.