رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل گفت: با تاکید استاندار اردبیل تکمیل پروژه‌های زیرساختی به ویژه راه، راه‌آهن در اولویت برنامه‌های توسعه‌ای استان اردبیل قرار گرفته است.
به گزارش ایسنا، منطقه اردبیل، داود شایقی در بازدید استاندار اردبیل از جاده کلور – درام اظهار کرد: در بودجه سال آینده راه‌ها و راه‌آهن استان اردبیل با افزایش مناسب اعتبارات روبروست به طوری که تلاش می‌کنیم تا از منابع مختلف نسبت به جذب اعتبار برای پروژه راه و راه‌آهن اقدام کرده و استان اردبیل را از بن‌بست موجود در این حوزه خارج کنیم.
وی خاطرنشان کرد: در یک هدفگذاری جامع و گسترده هم در شمال و هم در جنوب استان اردبیل و هم غرب و شرق توسعه محورهای مواصلاتی و احداث بزرگراه و چهارخطه ایمن در دستور کار قرار گرفته که امیدواریم شرایط مناسبی برای مهیا شدن جاده‌های ایمن فراهم آید.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل تصریح کرد: با تکمیل و بهره‌برداری از این راه‌های ارتباطی نظیر کلور – درام و همچنین فیروزآباد و اتصال آن به راه‌های شمال کشورمان زمینه تقویت توانمندی‌های گردشگری و افزایش ورود گردشگران به جنوب استان و سایر مناطق فراهم آید.
شایقی بیان کرد: ما از طریق سازمان برنامه و بودجه به دنبال پیگیری‌های استاندار اردبیل و مسئولان برخی دستگاه‌ها موفق شدیم تا علاوه بر محور اردبیل - مشگین‌شهر محور اردبیل – نمین – آستارا را به همراه اردبیل – سرچم و جاده ارتباطی و ترانزیتی سه راهی صحرا تا گرمی و بیله‌سوار را به جد پیگیری کرده و زمینه اجرایی شدن آنها را با تامین اعتبار مستقل برای سال آینده فراهم کنیم.
وی افزود: در کنار همه مزایایی که برای اجرای زیرساخت‌هایی همچون راه و راه‌آهن پیش‌بینی شده با هدفگذاری مناسب در این بخش می‌توانیم در حوزه گردشگری نیز موفق عمل کنیم.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل همچنین در مراسم افتتاح یک واحد گلخانه‌ای تولید رز هلندی در طولش خلخال در گرامی داشت ایام‌الله دهه فجر اظهار کرد: همچنان محور اصلی توسعه استان اردبیل کشاورزی است و با اجرای طرح‌های مناسب سعی بر این است تا تولید محصولات در این حوزه به شکل مدرن و اغلب به صورت گلخانه‌ای انجام شود.
شایقی بیان کرد: سازمان جهاد کشاورزی در همه مناطق استان اردبیل طرح‌های خوبی را با هدف کاهش میزان مصرف آب و افزایش بهره‌وری در تولیدات کشاورزی هدفگذاری کرده که در رسیدن به این اهداف و برنامه‌ها سعی بر تقویت رویکرد حمایتی از بخش خصوصی و تولیدکنندگان واقعی است.
دبیر شورای اقتصاد مقاومتی استان اردبیل به محدودیت منابع مالی دولتی نیز اشاره کرد و گفت: ما در سایه توان بخش خصوصی می‌توانیم واحدهای تولیدی متنوعی را در بخش کشاورزی تکمیل و به بهره‌برداری برسانیم.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.