به گزارش روز پنجشنبه ایرنا ، برای این طرح ها که در بخش اقتصادی و عمرانی اجرا شده اند یک هزار و 330 میلیارد ریال هزینه شده است.
بهروز ندایی ، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اردبیل در آئین افتتاح این طرح ها لازمه جذب سرمایه‌گذاران و رونق تولید را توجه به زیرساخت‌ها بیان کرد و افزود: تلاش مسئولان و نمایندگان استان در مجلس بر این است تا تخصیص مناسب به طرح های عمرانی لحاظ شود.
وی با اشاره به اجرای راه آهن اردبیل - میانه گفت: مطالعه و اجرای راه آهن اردبیل - پارس آباد مغان تصویب و در بودجه سال آتی منظور شده است.
ندایی همچنین به وضعیت راه‌های استان اشاره کرد و گفت: توسعه بزرگراه بیله سوار به پارس آباد و بیله سوار به اردبیل از جمله طرح هایی است که در پیوست 20 بودجه گنجانده شده و پس از تصویب در مجلس و ابلاغ به راه و شهرسازی مراحل مطالعاتی آن انجام خواهد شد.
ندایی با اشاره به اینکه اقدامات چشمگیری توسط دولت در حوزه آب و خاک در استان انجام می گیرد افزود: در چند سال گذشته با حمایت جدی دولت اعتبارات خوبی برای اجرای طرح های نوین در بخش کشاورزی اختصاص یافته و گام های مهمی در تبدیل کشاورزی سنتی به مدرن برداشته شده است.
وی با اشاره به اینکه ۶۲هزار هکتار از اراضی شهرستان های بیله سوار و پارس اباد در قالب طرح پایاب سد خداافدین به سیستم های آبیاری نوین تجهیز خواهد شد افزود: تا شهریورماه سال آینده بیش از 37 هزار هکتار از اراضی پایاب این سد تکمیل و به بهره‌برداری خواهد رسید.
به گزارش ایرنا ، همچنین با حضور معاونان استانداری طرح بزرگ تبدیل چهار هزار و 200 هکتار از اراضی دیم به آبی شرکت کشت و صنعت پارس و تجهیز آن به سیستم نوین آبیاری بارانی در حوزه شهرستان بیله سوار آغاز شد.
بهمن حسین زاده ، معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری اردبیل در این آئین گفت: برای اجرای این طرح یک هزار و 50 میلیارد ریال هزینه شده و با بهره برداری از آن برای 200 نفر به صورت مستقیم فرصت شغلی فراهم می شود.
وی همچنین با اشاره به ظرفیت های این شهرستان در زمینه گردشگری سلامت گفت: توریسم سلامت یکی از طرحهای مهم در پویایی و توسعه شهرستان بیله سوار خواهد بود، و برنامه های ویژه ای برای این موضوع در دستور کار است تا شاهد اسکان و افزایش مدت ماندگاری گردشگران حوزه سلامت در شهرستان بیله سوار باشیم.
وی با اشاره به اینکه تسهیل و افزایش مرادوات تجاری از مرز بیله سوار از محورهای توسعه اقتصادی استان خواهد بود افزود: در سفرآتی سفیر جمهوری آذربایجان به اردبیل مذاکراتی در خصوص گشایش بازارچه مشترک مرزی و طرح های تسهیل مراودات مرزی در بیله سوار انجام خواهد شد.
حسین زاده همچنین گفت: با توجه به ظرفیت شهرستان بیله سوار در حوزه کشت دانه های روغنی از جمله سویا و کلزا ، ایجاد کارخانه روغن کشی در شهرستان بیله سوار در حال راه اندازی است و از طرح های تولیدی و اشتغال محور در حوزه کشاورزی و خدماتی و صنعتی در کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری استان حمایت خواهد شد.ارسلان کاظم پور ، مدیر شرکت کشت و صنعت و دامپروری پارس نیز در این آئین گفت: در راستای توسعه آبیاری تحت فشار فاز اول این طرح در یک هزار و 380 هکتار از اراضی به سامانه بارانی تبدیل خواهد شد و با تکمیل آن عملکرد محصول در هر هکتار پنج برابر خواهد شد.
شکور پورحسین ، نماینده مردم بیله سوار و پارس آباد در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: در چند سال گذشته با حمایت جدی دولت اعتبارات خوبی برای اجرای طرح های نوین آبیاری در بخش کشاورزی اختصاص یافته و گام های مهمی در تبدیل کشاورزی سنتی به مدرن برداشته شده است.
بیله سوار در شمال اردبیل واقع می باشد.
خبرنگار: مینا میرقاسمی ** انتشار دهنده: سیفعلی موسی زاده
3006**6016
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.