یوسف خدادادی روز سه شنبه در جلسه شورای حفظ حقوق بیت المال در امور اراضی ملی و منابع طبیعی استان
افزود: در این مدت 2 هزار و 386 پرونده در راستای حفاظت و صیانت از اراضی ملی و منابع طبیعی تشکیل و 2 هزار و 699 متهم پرونده دستگیر و برخوردهای قانونی با آنها انجام شد.
وی گفت: در این مدت 6 هزار و 574 مورد اقدامات پیشگیرانه و بازدارنده از تخریب و تصرف اراضی ملی و منابع طبیعی انجام و 866 مورد قلع و قمع و تخریب مستحدثاتی که به طور غیر قانونی در اراضی ملی احداث شده بود، انجام شد.
او اظهار کرد: همچنین یک هزار و 309 مورد احکام قضایی در این زمینه در استان صادر شد که 575 مورد از آنها اجرا شده است.
خدادادی افزود: حدود پنج هزار و 214 هکتار از اراضی ملی در این استان سند صادر و تثبیت مالکیت دولت شده و بیش از 540 میلیون ریال از متصرفین به بیت المال جزای نقدی اخذ شده است.
او گفت: دستگاه قضایی استان در راستای انجام وظایف ذاتی خود علاوه بر اینکه از دستگاه های متولی حمایت و پشتیبانی در صیانت از بیت المال انجام می دهد ، وظایف نظارتی خود بر دستگاههای دیگر را نیز به منظور حسن اجرای قوانین اعمال می کند.
به گزارش ایرنا از دادگستری اردبیل ، حجت الاسلام محمد علی قاصدی رئیس کل دادگستری استان اردبیل نیز در این جلسه گفت: دستگاه قضایی در راستای انجام رسالت خود بعنوان دستگاه ناظر بر عملکرد دستگاههای اجرایی تمام اقدامات در صیانت از منابع طبیعی و اراضی ملی را رصد می کند و با متخلفان این حوزه با قاطعیت طبق قوانین و مقررات برخورد می کند.
استان اردبیل یک میلیون و 50 هکتار مرتع ییلاقی، قشلاقی و میان بند و 65 هزار هکتار جنگل دارد و در دولت یازدهم موضوع مقابله جدی با زمین خواری کلید خورد.
شواهد از اقدام های عملی دولت تدبیر و امید در جهت رفع تخریب و تصرف منابع طبیعی از جمله در استان اردبیل حکایت می کند اما ادامه روند تخریب و تصرف ها نشانگر ناکافی بودن اقدام ها و لزوم همکاری و هماهنگی بین دستگاهی است.
خبرنگار: گیتی طالبی ** انتشار دهنده: سیفعلی موسی زاده
6018/6016
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.