کریم حاجی زاده روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگاران با بیان اینکه در این مجموعه آثار متعلق به دوره صفوی وجود دارد، اضافه کرد: از جمله اهداف میراث فرهنگی احیای باغ در محوطه این اثر تاریخی است که در قالب تفاهم نامه با شهرداری اردبیل اجرا می شود.
او افزود: با توجه به قرار گرفتن این بقعه و روستای شیخ کلخوران در محدوده شهر اردبیل در فضای باز پیرامون بقعه، باغ - پارک اجرا شود.
حاجی زاده گفت: میراث فرهنگی استان طرح های حفاظت و مرمت اضطراری بقعه را به مانند سال های گذشته دنبال می کند.
او تشریح کرد: در اعتبارات سالانه میراث فرهنگی ، بقعه شیخ کلخوران در اولویت است و برای افزایش میزان اعتبارات تلاش می شود تا متناسب با آن طرح های مرمت اجرا شود.
بقعه شیخ کلخوران محل آرامگاه شیخ امین الدین جبرئیل پدر شیخ صفی الدین اردبیلی جد خاندان صفوی است و یکی از آثار غنی تاریخی شهر اردبیل محسوب می شود.
استان اردبیل در شمال غربی فلات ایران، با بیش از 18 هزار و 50 کیلومتر مربع، یک درصد مساحت کل کشور را تشکیل می دهد. این استان از جمله استان هایی است که بیشترین آثار تاریخی را داشته و یکی از اثر تاریخی این استان بنام بقعه شیخ صفی الدین اردبیلی در سال 89 به ثبت جهانی رسید و یکی دیگر هم بنام کوه سبلان نامزد ثبت جهانی شده است.
هم اکنون مرمت بقعه شیخ صفی الدین اردبیلی ، شیخ حیدر ، مجموعه بازار تاریخی و بقعه شیخ کلخوران که بیشترین بازدید کننده از کشورهای داخلی و خارجی را دارد در دست مرمت است.
خبرنگار: گیتی طالبی ** انتشار دهنده: سیفعلی موسی زاده
6018/6016
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.