به گزارش خبرنگار ایرنا، اکبر بهنام جو روز سه شنبه در آیین کلنگ زنی کارخانه کریستال سلامت و راه دسترسی به منطقه ویزه اقتصادی افزود: با احداث واحدهای تولیدی در منطقه ویزه اقتصادی نمین علاوه بر اشتغالزایی، رونق اقتصادی استان نیز شتاب خواهد گرفت.
وی اضافه کرد: سرمایه گذاری بخش خصوصی در این منظقه با راه اندازی کارخانه های متعدد از سال آینده شتاب می گیرد.
استاندار اردبیل بیان کرد:عملیات اجرایی راه ورودی منطقه ویژه اقتصادی نمین به طول چهار کیلومتر شروع شده و عملیات خط انتقال گاز هم بزودی آغاز می شود .
وی با بیان اینکه انتظار تلاش جدی می شود تا وعده های داده شده به مردم تحقق یابد گفت: تمام تمرکز مسئولان در بهره بردای از طرح های اجرایی در موعد مقرر می باشد.
نماینده کارخانه کریستال سلامت نیز در این آیین گفت:کارخانه کریستال سلامت با هدف اشتغالزایی در منطقه ویژه اقتصادی نمین کلنگ زنی شده و پس از بهره برداری و تولید، محصولات آن به بازارهای اروپایی صادر می شود .
علی منیری افزود: با راه اندازی این کارخانه با سرمایه گذاری یک هزار و 900 میلیاردر یال 1500 نفر به صورت مستقیم و پنج هزار نفر به صورت غیر مستقیم در آن اشتغال خواهند یافت.
منیری اضافه کرد: کریستال سلامت حاوی مواد جدیدی است که بعنوان هاتیک از آن استفاده می شود و هیچ ضرری به محیط زیست و سلامت مردم ندارد.
فاز اول منطقه ویژه اقتصادی نمین به وسعت یکصد هکتار در حال ساخت و آماده سازی می باشد و در تیر ماه سال آینده به بهره برداری می رسد. منطقه ویژه اقتصادی نمین با وسعت 2 هزار و 55 هکتار در چهار پلاک ثبتی در پشت فرودگاه اردبیل در حوزه استحفاظی شهرستان نمین واقع شده است.
در بخش اجرایی منطقه ویژه اقتصادی 100 هکتار از مجموع محدوده به بخش خدمات شامل فنس کشی محدوده ، ساختمان های اداری ، گمرک ، بانک ها ، بیمه ها و انبارهای مرکزی اختصاص یافته که برای احداث ابنیه های مذکور یک هزار و 500 میلیارد ریال هزینه خواهد شد.
منطقه ویژه اقتصادی نمین به لحاظ نزدیکی به فرودگاه و جاده های اصلی قابلیت ایجاد توریسم سلامت را نیز داراست و برای تحقق آن در منطقه ویژه اقتصادی تلاش خواهد شد.
خبرنگار: یعقوب شاددل ** انتشار دهنده: سیفعلی موسی زاده
6016/7110
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.