به گزارش ایرنا، محمود رضا حقی فام روز دوشنبه در آئین تودیع و معارفه مدیر عامل شرکت توزیع برق استان اردبیل افزود: صنعت برق ایران از نظر گستره جغرافیایی و امکانات تاسیسات برقی شبکه بزرگی است و هم اکنون 35 میلیون مشترک برق را در کشور تحت پوشش دارد.
وی با اشاره به اینکه صنعت برق یک صنعت یکپارچه است، گفت: باید با افتخار اذعان کرد که امروز صنعت برق از نظر نرم افزاری و سخت افزاری هیچ نیازی به کشورهای خارجی ندارد.
او با بیان برخی شاخص ها اظهار کرد: در سال 95 متوسط خاموشی برق در کشور در روز 2 دقیقه و 54 صدم ثانیه بود که در مجموع 950 دقیقه در طول سال می شد که تلاش می شود با برنامه ریزهای صورت گرفته این رقم امسال به زیر 2 دقیقه کاهش یابد.
وی بیان کرد: هم اکنون میزان تلفات برق در کشور 10.6 است و تعهد کرده ایم که این میزان تلفات را سال آینده به هفت یا هشت درصد برسانیم.
وی با بیان اینکه پارسال در زمان پیک بار مصرف برق در کشور موفق شدیم 55 هزار مگا بات برق تولید کنیم، اضافه کرد: این مقدار تولید برق یک رکورد است و افتخار برای کشور محسوب می شود.
معاون هماهنگی شرکت توزیع توانیر افزود: در زمان جنگ و هشت سال دفاع مقدس صنعت برق کشور روی پای خود ایستاد و در دوران تحریم ها هم توانست برق مورد نیاز کشور در همه حوزه ها را تامین کند و این موفقیت ها حاصل تلاش همه همکاران این بخش در تمامی سطوح است.
وی اظهار کرد: متاسفانه شدت مصرف انرژی در ایران سه برابر متوسط جهانی و 14 برابر کشوری چون ژاپن است و این یعنی هدر رفت منابع کشور که باید همه تلاش کنیم از انرژی الکتریکی بهینه و درست استفاده شود و مدیریت مصرف در کشور نهادینه شود.
وی بیان کرد: بخاطر تامین 300 ساعت برق مصرفی مردم در زمان اوج پیک مصرف در تابستان مجبور شدیم بیش از 100 هزار میلیارد ریال از منابع کشور سرمایه کنیم برای همین مدیریت مصرف یکی از الویت های شرکت توزیع برق است.
وی اضافه کرد: تولید هر کیلو وات ساعت برق 950 ریال هزینه دارد در حالی که اگر مطالبات شرکت به موقع و100 درصد وصول شود 660 ریال از مصرف کنندگان دریافت می شود و این در حالی است که مشترکین بخش خانگی و تجاری در وصول مطالبات شرکت نهایت همکاری را دارند و ما انتظار داریم سایر بدهکاران هم باید برای تداوم این صنعت و ارائه خدمات بهتر بدهی های خود را به موقع به شرکت بپردازند.
حقی فام با اشاره به خاموشی های سال گذشته در استان خوزستان به خاطر شرایط طبیعی گفت: شرکت توزیع برق از هر استانی که برنامه برای مقاوم سازی شبکه های توزیع خود در برابر هر حوادث طبیعی دارد حمایت می کند.
معاون هماهنگی شرکت توزیع توانیر ارائه خدمات از کانال سالم، افزایش سرعت پاسخگویی و حفظ کرامت مردم را از دیگر الویت های این شرکت عنوان کرد.
وی بیان کرد: هم اکنون در مجموع وضعیت شرکت توزیع برق استان اردبیل از متوسط کشوری بالاتر است اما انتظار داریم با ارائه خدمات بهتر به مردم این استان جزو استانهای برتر در کشور باشد.
در این آئین از زحمات علیرضا علیزاده مدیر عامل سابق شرکت توزیع برق استان تجلیل و حسن محمدی به عنوان مدیر عامل جدید این شرکت در استان معرفی شد.
خبرنگار: نعمت محسن زاده** انتشار دهنده : سیفعلی موسی زاده
6130/6016
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.