علی نیک سرشت روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بهزیستی استان برای تامین مسکن مورد نیاز افراد تحت پوشش فاقد مسکن و یا دارای مسکن غیرمقاوم در مناطق روستایی تا 100 میلیون ریال کمک بلاعوض پرداخت می کند.
او گفت: با توجه به تفاهم نامه منعقده با بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان قرار است بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به افراد زیرپوشش بهزیستی استان از محل حساب 100 حضرت امام (ره) و 80 میلیون ریال کمک بلاعوض پرداخت کند.
نیک سرشت تشریح کرد: در مناطق شهری ، مددجویان و معلولان زیرپوشش فاقد مسکن برای خرید و یا احداث واحد مسکونی از کمک بلاعوض 80 میلیون ریالی برخوردار می شوند.
وی ادامه داد: برای تامین مسکن مناسب برای خانوارهای دارای حداقل 2 عضو معلول سازمان بهزیستی با بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، انجمن خیرین مسکن ساز کشور ، بنیاد مستضعفان و وزارت راه و شهرسازی تفاهم نامه ای منعقد کرده که بر اساس آن بنیاد مستضعفان در مناطق شهری 150میلیون ریال ، انجمن خیرین 50 میلیون ریال و سازمان بهزیستی 100میلیون ریال کمک بلاعوض پرداخت می کند.
نیک سرشت گفت: در مناطق روستایی بر اساس تفاهم نامه پنج جانبه سازمان بهزیستی 60 میلیون ریال ، بنیاد مستضعفان 100 میلیون ریال و بنیاد مسکن 20 میلیون ریال در اختیار مددجویان قرار می دهد.
وی اظهار کرد: بر اساس قانون برنامه ششم ، مددجویان سازمان بهزیستی از پرداخت هزینه انشعابات و عوارض شهرداری و هزینه صدور پروانه ساختمانی برای یک بار معاف هستند که این قشر در احداث واحد مسکونی از این امتیاز قانونی نیز برخوردار می شوند.
52 هزار نفر دارای معلولیت در استان اردبیل شناسایی شده اند که 20 هزار نفر از این افراد حدود 4.5 درصد زیرپوشش سازمان بهزیستی استان هستند.
خبرنگار: شهرام اصالت ** انتشار دهنده: گیتی طالبی
7116/6018
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.