محمد ابراهیم محمدی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از این تعداد یک طرح در زمینه آبیاری تحت فشارمی باشد که عملیات اجرایی آن از سال 96 آغاز شده و با حجم عملیاتی 20 هکتار در روستای شمس آباد تحویل کشاورزان شد.
او اعتبار مصوب این طرح 2191 میلیون ریال و آورده متقاضی 386.7 میلیون ریال ذکر کرد که تامین اعتبار آن از محل صندوق توسعه ملی است و زمینه اشتغال مستقیم برای چهار نفر در این روستا فراهم شد.
وی با بیان اینکه راندمان آبیاری در بخش کشاورزی ‏به روش سنتی حدود 40 درصد می‌باشد، گفت: استفاده از سیستم های آبیاری تحت فشار منجر به بهره برداری اصولی از منابع آب و باعث افزایش راندمان مصرف آب در بخش کشاورزی تا 90 درصد می شود که این موضوع باعث افزایش کمی و کیفی تولیدات بخش کشاورزی، کاهش هزینه تمام شده تولید محصول و جلوگیری از زهدار شدن اراضی و خشکسالی خواهد شد.
وی اظهار کرد: همچنین به مناسبت دهه فجر طرح صندوق اعتبارات خرد زنان روستایی در روستای شایق این شهرستان افتتاح خواهد شد که از اهداف مهم این طرح می توان ارتقای مهارت ‌های فردی و اجتماعی زنان روستایی، ایجاد اشتغال متناسب با روستا برای زنان روستایی و تجهیز پس ‌انداز خانواده ‌های روستایی در راستای تامین مالی خانواده‌ های کم‌درآمد با پرداخت تسهیلات قرض ‌الحسنه و کوچک در نتیجه کاهش مهاجرت‌ روستاییان به شهرها را نام برد.
محمدی بیان کرد: با افتتاح این طرح نیز زمینه اشتغال مستقیم 30 نفر از بانوان روستایی فراهم می شود که امیدواریم با ایجاد شرایط مناسب و دسترسی زنان روستایی به عوامل تولید، زمینه اشتغال هر چه بهتر در روستاها فراهم شده و گامی مهم در راستای اقتصاد مقاومتی برداشته شود.
او افزود: از 10 مورد موافقت اصولی صادر شده برای احداث شهرک گلخانه ای در این شهرستان، سه مورد موفق به اخذ مجوز تاسیس شده که عملیات اجرایی یک واحد گلخانه ای آغاز و عملیات اجرایی 2 واحد دیگر با کلنگ زنی مسئولان آغاز می شود.
سرعین در 27 کیلومتری غرب اردبیل قرار دارد.
خبرنگار: گیتی طالبی ** انتشار دهنده: سیفعلی موسی زاده
6018/6016
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.