فرمانداران شهرستان‌های استان اردبیل از کارشکنی‌ها و بی‌توجهی بانک‌ها در بررسی و پرداخت تسهیلات اشتغالزا به شدت گله‌مند بوده و اعتراض خود را به استاندار اردبیل اعلام کردند
.
 
به گزارش ایسنا، منطقه اردبیل، در جلسه شورای اشتغال استان که با حضور مدیران دستگاه‌های اجرایی و بانک‌های عامل در محل استانداری اردبیل برگزار شد فرماندار پارس‌آباد اظهار کرد: اصلا منطقی نیست که ما 300 کیلومتر راه را طی کنیم و به مرکز استان برای جلسه شورای اشتغال بیاییم اما نتوانیم خواسته و مطالبه مردم و گره‌های به وجود آمده در پرداخت نشدن تسهیلات را اعلام و مطرح کنیم.
 
اکبر صمدی خاطرنشان کرد: علیرغم ابلاغ آئین‌نامه‌ها و دستورالعمل‌های اشتغال فراگیر به نظر می‌رسد این آئین‌نامه‌ها و دستورالعمل‌ها با دستورالعمل‌های بانک‌ها همخوانی ندارد چرا که بانک‌های عامل نمی‌خواهند همراهی خوبی را با دولت در پرداخت تسهیلات اشتغالزا داشته باشند.
 
وی با بیان اینکه هیچ یک از بانک‌ها وثیقه روستائیان را در قالب اسناد ملکی و نسق زراعی در پرداخت تسهیلات قبول نمی‌کنند، اضافه کرد: این در حالی است که اراضی کشاورزی پارس‌آباد دارای ارزش و اعتبار مالی بسیار بالاست که حتی از املاک احداث شده نیز ارزش آن بیشتر است.
 
فرماندار پارس‌آباد با اشاره به اینکه در ایجاد فرصت‌های اشتغال در بخش خانگی باید به شهرستان‌ها تفویض اختیار انجام شده تا از رفت و آمد متقاضیان بهره‌مندی از این تسهیلات به مرکز استان به صورت مکرر جلوگیری شود، تصریح کرد: اگر این صدور مجوزها به صورت شهرستانی انجام شود بخش عظیمی از مشکلات متقاضیان مشاغل خانگی برطرف خواهد شد.
 
صمدی در ادامه گفت: از 111 طرح کشاورزی که در بانک‌ها موجود است اغلب آنها به دلیل شرایط سختی که بانک‌ها در گرفتن ضمانت و وثایق بانکی تعریف کردند 60 تا 70 مورد آنها در وضعیت بلاتکلیفی به سر می‌برند.
 
وی بیان کرد: علاوه بر این مشکلات به دلیل ذهنیت منفی که در پرداخت تسهیلات بنگاه‌های زودبازده در گذشته وجود دارد بانک‌ها و برخی ادارات در صدور اشتغال فراگیر و روستایی چندان علاقه و رغبتی نشان نمی‌دهند که این خود مشکلاتی را برای متقاضیان طرح‌ها ایجاد کرده است.
 
فرماندار پارس‌آباد اظهار کرد: البته برخی از بانک‌ها در حوزه تائید اهلیت طرح‌ها و سوابق اجرایی آنها سختگیری‌های عجیبی را اعمال می‌کنند و حتی از صاحبان برخی طرح‌ها سوابق اجرایی و حسابرسی می‌خواهند که به هیچ وجه این موضوع برای طرح‌های ایجادی منطقی به نظر نمی‌رسد.
 
فرماندار شهرستن کوثر نیز اظهار کرد: بانک‌های عامل از پذیرش ضامن بازاری اجتناب می‌کنند و اغلب از صاحبان طرح‌ها ضامن کارمندی می‌خواهند که این خود در شهرستان کوثر مشکلات جدی ایجاد کرده است.
 
علیپور بیان کرد: جالب است در شهرستان کوثر بانک‌های عامل با بهانه‌جوئی و طرح موضوعات واهی و درخواست مدارک غیرضرور از متقاضیان سعی در فراری دادن و انصراف آنها در دریافت تسهیلات اشتغالزا دارند که امیدواریم با درایت استاندار اردبیل و تذکری که به مدیران بانک‌های عامل داده می‌شود این مشکلات برطرف شود.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.