رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل گفت: همزمان با ایام‌الله دهه فجر 30 پروژه بهداشتی – درمانی در استان اردبیل تکمیل و به بهره‌برداری رسید
.
 
به گزارش ایسنا، منطقه اردبیل، قدرت اخوان اکبری در مراسم افتتاح همزمان پروژه‌های بهداشتی و درمانی در اردبیل اظهار کرد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی به مانند بسیاری از حوزه‌ها تحولات عمیقی در بخش سلامت و بهداشت و درمان رخ داده است.
 
وی با اشاره به اجرای طرح تحول سلامت در سه سال اخیر در بخش تامین زیرساخت‌ها، نیروی انسانی، تجهیزات و امکانات و همچنین ارتقای کیفی خدمات خاطرنشان کرد: طرح تحول سلامت با سه هدف کاهش پرداختی مردم، ارائه خدمات به صورت تسهیل شده و عادلانه و ارتقای کیفی این خدمات در قالب هفت بسته خدمتی اجرا شد که به رضایتمندی 91 درصدی مردم منجر شده است.
 
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل پروژه‌های افتتاحی دانشگاه علوم پزشکی را در دهه فجر 30 پروژه بهداشتی و درمانی به همراه بیمارستان امام رضای اردبیل اعلام کرد و گفت: با تفاهمنامه منعقد شده با دانشگاه آزاد شاهد تجهیز و راه‌اندازی بیمارستان امام رضا در اسفندماه خواهیم بود اما افتتاح رسمی در بهار سال آینده با حضور وزیر بهداشت و درمان انجام خواهد شد.
 
اخوان اکبری اضافه کرد: دانشگاه علوم پزشکی برای این پروژه‌های افتتاحی 50 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری کرده که از جمله این پروژه‌ها می‌توان سی‌تی‌ اسکن و بلوک زایمانی مرکز بیمارستان علوی، افتتاح چندین پایگاه بهداشت و درمان روستایی و جامع شهری، داروخانه 22 بهمن و ... را نام برد.
 
وی به برخی دستاوردهای حوزه سلامت در چهار دهه اخیر اشاره و بیان کرد: بعد از پیروزی انقلاب و از سال 72 دانشگاه علوم پزشکی اردبیل راه‌اندازی شده و در قالب طرح جامع دانشگاه دو ساختمان ستاد مرکزی و 18 بیمارستان تاکنون احداث شده است.
 
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل احداث بیمارستان ترومای اردبیل را در 10  سال اخیر و با پیشرفت 90 درصدی یادآور شد و گفت: این بیمارستان سال آینده افتتاح خواهد شد تا امکانات بیمارستان فاطمی اردبیل به صورت کامل به این بیمارستان منتقل شود.
 
اخوان اکبری فعال بودن 10 دانشکده علوم پزشکی، راه‌اندازی مراکز جامع سلامت، افزایش چندین برابری خانه‌های بهداشت روستایی و همچنین افزایش تخت‌های بیمارستانی را یادآور شد و بیان کرد: در حالی که قبل از انقلاب 500 تخت بیمارستانی داشتیم الان این تخت‌ها به بیش از 2 هزار و 700 تخت ارتقا یافته است.
 
وی راه‌اندازی تخت‌های ویژه را اعم از سی سی یو، دیالیز، ان آی سی یو نوزادان و افزوده شدن تجهیزات و امکانات مدرن در بخش رادیولوژی، سونوگرافی، سی‌تی اسکن، آنژیوگرافی و رادیوتراپی یادآور شد و اظهار کرد: در کنار نوسازی ناوگان آمبولانس استان اقدام به راه‌اندازی اورژانس هوایی در اردبیل کردیم و در کنار آن 17 کیلنیک تخصصی با حضور پزشکان متخصص در سطح استان راه‌اندازی شده و شاخص مرگ و میر نوزادان و مادران باردار نیز به شدت کاهش یافته است.
 
عضو شورای اداری استان اردبیل ثبت 75 مورد اهدای عضو را در استان یادآور شد و افزود: در سالجاری نسبت به اخذ مجوز برای احداث بیمارستان هزار تحتخوابی اقدامات خوبی را شروع کردیم و امیدواریم نتایج آن را در سال آینده در قالب آغاز عملیات احداث این پروژه به نظاره بنشینیم.
 
اخوان اکبری احداث مرکز ناباروری، مرکز مطالعات سرطان، مرکز گوارش، درمانگاه فوق تخصصی شبکیه، اجرای طرح غربالگری سرطان، راه‌اندازی رشته‌های کارشناسی ارشد پرستاری ویژه و اورژانس، مرکز رشد فناوری سلامت و تلاش برای راه‌اندازی رشته پزشکی آبدرمانی را از اقدامات سالجاری دانشگاه علوم پزشکی اردبیل اعلام کرد.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.