به گزارش خبرنگار ایرنا، دکتر قدرت اخوان اکبری رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل در این آیین گفت: این طرح ها شامل سی تی اسکن و بلوک زایمانی در اردبیل، راه اندازی دومین بخش کلینیک دندانپزشکی ، آزمایشگاه پاتولوژی، افتتاح داروخانه 22بهمن ، خانه های بهداشت روستایی و شهری ، کلینیک های درمانی ،چهار خانه بهداشت در پارس آباد، یک خانه بهداشت در خلخال،2 خانه بهداشت در بیله سوار،2 خانه بهداشت در کوثر، پنج خانه بهداشت در گرمی ، یک پایگاه فوریت های پزشکی در انگوت، یک پایگاه بهداشتی در آبی بیگلو می باشد که برای اجرای آنها 130 میلیارد ریال برای اجرای آنها هزینه شده است.
وی درباره تکمیل بیمارستان امام رضا(ع)اردبیل نیز بیان کرد: برای احداث این بیمارستان 300 میلیارد ریال هزینه شده و 100 میلیارد ریال هم برای تکمیل آن هزینه خواهد شد.
وی اضافه کرد: از سال 93 تا نیمه اول سال 96 سال جاری برای بهبود استاندارد، تعمیر ،احداث و تجهیز مراکز درمانی، خانه های بهداشت و تجهیزات زایمانی استان 210 میلیارد ریال هزینه شده است.
اخوان اکبری اضافه کرد: برای بهبود استاندارد مراکز درمانی شهری هم از سال 94 تا کنون 110 میلیارد ریال هزینه شده است .
وی از افتتاح مرکز ام آر آی بیمارستان امام خمینی اردبیل خبر داد و گفت: این مرکز با حضور مسئولان استانی با اعتبار60 میلیارد ریال به بهره برداری رسید .
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل اظهار کرد: هزینه این دستگاه در مهر ماه 95 از محل بودجه طرح تحول نظام سلامت تامین شد و یکی از مهم‌ترین مزیت‌های آن نسبت به دستگاه‌های دیگر انتقال دیتا با کابل نوری است.
اخوان اکبری افزود: با اضافه شدن این دستگاه به تجهیزات نظام درمانی استان سیستم نوبت‌دهی در مرکز استان از یک ماه به 10 روز کاهش و کیفیت خدمات به مردم هم افزایش می‌یابد.
خبرنگار : یعقوب شاددل ** انتشار دهنده : سیفعلی موسی زاده
7110/6016
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.