به گزارش ایرنا از دانشگاه محقق اردبیلی ، دکتر یوسف عباسپور روز پنجشنبه گفت: پایگاه شاخص های اساسی علم ISI به شناسایی و معرفی یک درصد از پراستنادترین دانشگاه ها و موسسات تحقیقاتی دنیا در رشته های مختلف علم می پردازد.
وی افزود: این پایگاه، علم دنیا را به 22 رشته موضوعی تقسیم کرده و در حال حاضر دانشگاه ‌ها و موسسات تحقیقاتی کشور در 16 رشته از این 22 رشته موضوعی رتبه بندی شده‌اند.
عباسپور تشریح کرد: بررسی اطلاعات استخراج شده از پایگاه شاخص ‌های اساسی علم (ISI-ESI) نشان می‌دهد تعداد 53 دانشگاه و موسسه تحقیقاتی کشور در بین موثرترین‌ های دنیا قرار دارند و روند افزایش تعداد این موسسات نشان می ‌دهد که پژوهش‌ های دانشگاه های داخل کشور اثرگذاری بیشتری پیدا کرده است.
او با بیان اینکه دانشگاه محقق اردبیلی در 2 رشته موضوعی 'مهندسی' و 'تمامی رشته های موضوعی' جز موثرترین دانشگاه های جهان است، افزود: در حال حاضر فقط 31 دانشگاه و موسسه تحقیقاتی کشور در رشته موضوعی
'مهندسی' رتبه‌ بندی شده اند.
دانشگاه محقق اردبیلی در سال 1357 با نام آموزشکده کشاورزی و با پذیرش 38 دانشجو در رشته کشاورزی عمومی فعالیت آموزشی خود را آغاز کرد و در حال حاضر در 201 رشته تحصیلی در مقاطع کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری در حدود 11 هزار دانشجو دارد که در 11 دانشکده مشغول تحصیل هستند.
خبرنگار: گیتی طالبی ** انتشار دهنده: سیفعلی موسی زاده
6018/6016
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.