دکتر قدرت اخوان اکبری روز پنجشنبه در نشست خبری افزود: عملیات اجرایی این مرکز سال 86 شروع شد و بدلیل برخی تغییرات عملیات آن به تعویق افتاد و از سال 93 ادامه یافت و با راه اندازی آن علاوه بر انتقال ترومای بیمارستان فاطمی به این مرکز خدمات رسانی به بیماران سوختگی بهبود می یابد.
وی با اشاره به اینکه این مرکز در آینده از 120 تختخواب به 160 تختخواب افزایش می یابد بیان کرد: همچنین احداث
بیمارستان یک هزار تختخوابی اردبیل از سوی نمایندگان استان در مجلس و استاندار اردبیل در حال پیگیری است و مذاکره لازم با وزیر بهداشت و درمان انجام شده و مقرر است از طریق فاینانس و مشارکت قرارگاه خاتم الانبیا اجرا شود.
وی در ادامه افزایش سرطان معده در استان اردبیل را نگران کننده خواند و گفت: آمار سایر بیماری های سرطان در این استان از میانگین کشوری پایین است ولی آمار سرطان معده روبه افزایش است .
اخوان اکبری بیان کرد: استان اردبیل در بین استان های کشور به لحاظ آمار بیماری سرطان در رتبه سیزدهم است و تلاش می شود برای جلوگیری از این بیماری اقدام موثری هم به لحاظ درمانی و هم مراقبت های مردمی صورت گیرد .
وی از راه اندازی مرکز تحقیقات بیماری های گوارشی در اردبیل خبر داد و گفت: این مرکز در اردبیل با هدف پیشگیری از بیماری های سرطان راه اندازی شده است .
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل درباره برنامه های دانشگاه برای فعال سازی توریسم درمانی در استان افزود: فعال سازی توریسم درمانی ،راه اندازی دهکده سلامت ،راه اندازی مجتمع های آبدرمانی ، راه اندازی رشته پزشکی آبدرمانی و تاسیس دانشکده طب سنتی از برنامه هایی است که برای تحقق ان تلاش می شود .
وی با اشاره به تداوم طرح تحول نظام سلامت افزود:با وجود برخی شایعه ها در باره احتمال توقف اجرای طرح تحول نظام سلامت ، این طرح در تمام مراکز درمانی دولتی اجرا می شود و با تاکید ریاست جمهوری تداوم آن قطعی است.
وی درباره کاهش پرداختی مردم با اجرای طرح تحول سلامت در استان اردبیل افزود: بیماران بستری قبل از اجرای طرح تحول 33 درصد صورتحساب بیمارستان را پرداخت می کردند که به با اجرای این طرح هزینه بستری بیماران به 7.5 درصد کاهش یافته است.
اخوان اکبری افزایش مراجعه بیماران به اورژانس بیمارستان ها به میزان 23.92 درصد ، افزایش تعداد بیماران بستری در بیمارستان های دانشگاه علوم پزشکی به میزان 16.85درصد را از جمله مزایای طرح تحول سلامت اعلام کرد.
خبرنگار:یعقوب شاددل **انتشاردهنده:عارف شیرزاد
7110/ 1257
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.