مهدی کسایی روز چهارشنبه افزود: از متخلفان 10 قطعه سهره طلایی ، 5 قطعه سهره پیشانی سرخ ، 6 عدد قفس پرنده، 2 عدد تور زنده گیری پرندگان و یک عدد جعبه نگهداری پرنده کشف و ضبط شد و شکارچیان با تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی شدند.
به گزارش ایرنا از اداره کل حفاظت محیط زیست اردبیل ، رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان اردبیل نیز گفت: 2 بهله پرنده شکاری از نوع عقاب طلایی و سارگپه در زیستگاه های شهرستان اردبیل رهاسازی شدند.
رامین جمشیدی روز چهارشنبه افزود: این پرنده ها که به علت جراحات موجود در اندام های پروازی قادر به پرواز نبودند توسط دوستداران طبیعت به اداره حفاظت محیط زیست شهرستان اردبیل تحویل داده شدند.
او گفت: پس از تحویل این پرندگان هماهنگی های لازم برای معاینه آنها توسط دامپزشک حیات وحش به عمل آمد و پس از 15روز تیمار و نگهداری، توسط محیط بانان در زیستگاه طبیعی خود در دامنه های سبلان رهاسازی شدند.
17.5 درصد از مساحت استان اردبیل جز مناطق شکار ممنوع است.
یک هزار و 163 گونه مهره دار در کشور وجود دارد که حدود 30 درصد از این گونه ها در استان اردبیل مشاهده شده و شامل 43 گونه از پستانداران، 257 گونه پرندگان، 15 گونه ماهی بومی، 29 گونه خزنده و 6 گونه دوزیست می باشد.
خبرنگار: گیتی طالبی ** انتشار دهنده:عارف شیرزاد
6018/ 1257
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.