معاون فنی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل گفت: تمام تلاش ما بر این است تا نسبت به ارتقای رتبه و پایه شرکت‌های پیمانکاری اقدام کرده و زمینه مشارکت این شرکت‌ها را در اجرای پروژه‌های بزرگ استانی فراهم کنیم. 
به گزارش ایسنا، منطقه اردبیل، علی اسلامی در نشست شورای معاونین سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل اظهار کرد: ما هم برای مشاوران و هم پیمانکاران استانی اعلام کردیم که باید تلاش و جدیت خود را با اجرای پروژه‌های بزرگ برای ارتقا و کسب پایه یک و دو انجام دهند تا روز به روز ظرفیت کار عمرانی و اجرایی در استان به همت این شرکت‌ها افزایش یابد. 
وی با بیان اینکه 24 شرکت مشاوره با 39 پایه و ظرفیت کار 23 میلیارد تومانی در استان اردبیل فعال هستند، خاطرنشان کرد: هزار و 324 شرکت پیمانکاری با 2 هزار و 132 پایه و با ظرفیت کاری 19 هزار میلیارد تومان در این استان فعالیت دارند. 
معاون فنی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل تصریح کرد: اکثر شرکت‌های پیمانکاری و مشاوره‌ای استان اردبیل دارای پایه چهارم و پنجم هستند و ما به روش‌های مختلف سعی می‌کنیم تا پایه این شرکت‌ها ارتقا یابد. 
اسلامی مصوبه شورای فنی را مبنی بر دادن امتیاز خاص به پیمانکاران و مشاوران بومی یادآور شد و گفت: ما در شورای فنی تصمیم گرفتیم تا در ارزیابی‌ها 25 امتیاز برای پیمانکاران بومی قائل شویم تا آنها بتوانند با کسب امتیاز بیشتر اجرای پروژه‌های استانی را بر عهده بگیرند.   وی یکی از دغدغه‌ها و نگرانی این شرکت‌ها را برخی سخت‌گیری‌ها در حوزه نظارت و بازرسی اعلام کرد و افزود: در سالی که مزین به اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال است با هدف حمایت از نیروهای بومی باید سعی کنیم تا از محل منابع 9 درصد ارزش افزوده به نفع استان و توسعه آن بهره بگیریم. 
معاون فنی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل تصریح کرد: ما انتظار داریم شرکت‌های استانی با توجه به پائین بودن پایه کاری‌شان با یک یا چند شرکت توانمند غیربومی هماهنگ شده و اجرای پروژه‌های بزرگی را در استان عهده‌دار شوند. 
اسلامی برگزاری مرتب جلسات شورای فنی را با چهار کارگروه زیرمجموعه این شورا یادآور شد و اظهار کرد: در این کارگروه‌ها از کارگروه تولید مصالح ساختمانی گرفته تا نظارت و کارگروه پیمانکاران سعی بر این است تا اقدامات و فعالیت‌ها به شکل دقیق مورد توجه قرار گیرد. 
وی شناسایی 99 پروژه ملی و استانی را در اردبیل با سرمایه‌گذاری میلیاردی یادآور شد و بیان کرد: در حوزه آموزش و پژوهش نیز اقدامات خوبی انجام شده به طوری که 237 نفر تاکنون در قالب شرکت‌های مختلف به تعداد 2 هزار نفر ساعت و چهار دوره آموزشی برگزار شده مهارت‌های مورد نظر را آموخته‌اند.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.