به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، خیبرعلی جلیلی افزود: این طرح ها در کارگروه اشتغال شهرستان مورد تصویب قرار گرفته و برای اجرای آن 145 میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شده است.
وی بیان کرد: این طرح ها موجب اشتغالزایی 238 نفر به صورت مستقیم شده و 203 نفر شغل را نیز تثبیت خواهد کرد.
جلیلی گفت: پرداخت وام هم به صورت حقیقی و هم به صورت حقوقی انجام می شود ولی اولویت پرداخت تسهیلات با افرادی است که از کار جمعی و طرح های اولویت دار استقبال کرده و یا طرح های خود را در قالب تعاونی ارائه می کنند.
وی دامداری ، زنبورداری و باغداری را از جمله طرح های اشتغالزایی اولویت دار روستایی شهرستان دانست و گفت: متقاضیان راه اندازی کسب و کار در روستاها می توانند طرح های توجیهی خود را در سامانه کارا ثبت نام کرده و یا به اداره جهاد کشاورزی کوثر و مراکز تابعه مراجعه کنند.
وی تشریح کرد: متقاضیان تسهیلات اشتغالزایی روستایی برای اجرای طرح باید دست کم 20 درصد آورده اولیه داشته و برای اخذ تسهیلات نیز وثیقه و یا ضامن معتبر داشته باشند.
وی با اشاره به استقبال خوب کشاورزان این شهرستان از این طرح گفت: تعداد زیادی از مراجعه کنندگان بدلیل نداشتن وثیقه در طرح مذکور نمی توانند ثبت نام کنند.
او همچنین از تشکیل کارگروه اشتغال در این اداره برای ساماندهی و تسهیل امور مراجعه کنندگان خبر داد و افزود: این کارگروه برای تکریم ارباب رجوع در بازه زمانی کمتر به متقاضیان تسهیلات می دهد.
برنامه اشتغالزایی روستایی طرحی است که در دولت دوازدهم به منظور رونق کسب و کار وکاهش نرخ بیکاری در دستور کار قرار گرفت و هدف از اجرای آن ایجاد فضای کسب و کار در قالب طرح کارورزی و آموزش در محیط واقعی است و برای این کار مشوق های بیمه ای و یارانه در نظر گرفته شده است.
شهرستان کوثر به مرکزیت شهر گیوی در 85 کیلومتری جنوب اردبیل قرار دارد ، 85 درصد جمعیت این شهرستان در بخش کشاورزی اشتغال دارند.
این شهرستان به لحاظ جمعیت شاغل در بخش کشاورزی جایگاه اول را در استان از نظر درصد شاغلان جمعیت در عرصه کشاورزی به خود اختصاص داده و با متوسط کشت محصولات باغی و زراعی به مساحت 36 هزار هکتار از مجموع 53 هزار هکتار اراضی کشاورزی سهم قابل توجهی در تولید محصولات کشاورزی دارد.
180 هزار واحد دامی ، 210 هزار قطعه طیور ، 125 هزار تن محصولات زراعی ،22 هزار تن میوه سردرختی ، 15 هزار تن تولیدات دامی با مجموع تولیدات کشاورزی 162 هزار تن با ارزش ریالی 2 هزار و 140 میلیارد ریال به این شهرستان اختصاص دارد که 50 درصد آن به خارج از شهرستان صادر می شود.
خبرنگار: گیتی طالبی ** انتشار دهنده: سیفعلی موسی زاده
6018/6016
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.