مدیرکل هواشناسی اردبیل گفت: مردم جنوب استان اردبیل امروز دمای 26 درجه زیر صفر را تجربه کردند.   علی دولتی‌مهر در گفتگو با خبرنگار ایسنا با بیان این مطلب گفت: طی دیشب و امروز به دلیل افت شدید دمای هوا در شهرستانهای خلخال، نیر، و فرودگاه اردبیل دما در سردترین ساعت به 26 درجه زیر صفر رسید.   به گفته مدیرکل هواشناسی استان اردبیل، ماندگاری سرمای شدید و یخبندان تا صبح روز چهارشنبه در سطح استان پیش بینی می شود ودرمناطق مرکزی و جنوبی اسان دمای هوا در طول روزها نیز زیر صفر باقی خواهد ماند. 
وی بیان کرد: از ظهر چهارشنیه تا آخر هفته جاری شاهد تدریجی هوا نسبت به روزهای قبل خواهیم بود بطوریکه طی روزهای سه شنبه و چهارشنبه  نیز شاهد وزش باد تند در مناطق مرکزی و کولاک در جاده‌های کوهستانی استان خواهیم بود. همچنین پیش بینی می شود از امروز تا روز پنج شنبه هفته جاری شاهد بارندگی در استان نباشیم.     مدیرکل هواشناسی استان اردبیل تصریح کرد: افت محسوس دما در مرکز و جنوب استان اردبیل در شرایطی اتفاق افتاد که در شمال استان دمای به مراتب گرم‌تری را نسبت به سایر نقاط شاهد بودیم و وضعیت دما در شهرستان پارس‌آباد -2 درجه و بیله‌سوار -7 درجه گزارش شد. 
دولتی‌مهر اضافه کرد با کاهش محسوس دما و یخبندان نیازمند توجه بیشتر برای رعایت نکات ایمنی، بازدید از حفاظت تجهیزات گلخانه‌ای، تنظیم دمای دامداری‌ها و مرغداری‌ها و حفاظت از کندوهای عسل هستیم.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.