به گزارش ایرنا ، بهرام غیبی روز سه شنبه در بازدید از پایگاه امداد و نجات جاده ای گردنه الماس واقع در راه ارتباطی خلخال به اسالم افزود: مسافران در اقامتگاه های موقت اسکان یافته و پس از آرام شدن شرایط جوی به مقاصد خود هدایت شدند.
وی گفت: هم اکنون 300 امدادگر در قالب 30 تیم امداد و نجات ، 12 تیم ثابت و 18 تیم سیار با استفاده از 30 دستگاه خودرو آمبولانس و ست نجات در راه های ارتباطی استان از جمله گردنه های سخت و برفگیر صائین ، حیران ، الماس و لنگان در خدمات رسانی به مسافران فعالیت دارند.
او اظهار کرد: در سه روز گذشته خدمات مختلف از جمله اسکان موقت ، پذیرایی از مسافران ، ارائه پتو و لوازم گرم زمستانی و هدایت مسافران از طریق این گروه ها به مسافران و در راه ماندگان ارائه شد.
غیبی افزود: امداد هوایی جمعیت هلال احمر استان اردبیل نیز آماده خدمات رسانی در مواقع نیاز بوده و در صورت نیاز شهرستان های استان از امداد هوایی برای امداد رسانی استفاده خواهد شد.
وی از تلاش امدادگران پایگاه امداد و نجات جاده ای گردنه الماس خلخال در امداد رسانی مطلوب به در راه ماندگان جاده خلخال به اسالم قدردانی کرد.
او گفت: کسب رتبه برتر کارگروه تخصصی امداد و نجات با مدیریت جمعیت هلال احمر در بین کار گروه های 14 گانه شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان خلخال در سال جاری و کسب نمره ممتاز در ارزیابی کارگروه های تخصصی زیرمجموعه این شورا افتخاری جدید بر افتخارات امدادگران هلال احمر خلخال افزود.
و همچنین از در حال اجرا بودن پروژه ساخت پایگاه جدید جاده ای امداد و نجات این جمعیت در گردنه الماس خلخال خبرداد و افزود: با پایان فاز اول عملیات اجرایی این پروژه با صرف اعتباری بالغ بر سه میلیارد ریال و تامین اعتبارات مورد نیاز برای تکمیل
آن ساختمان پایگاه امداد و نجات جدید گردنه الماس در سال آینده افتتاح شود.
اردبیل به لحاظ موقعیت جغرافیایی و طبیعی خود و قرار گرفتن در سرزمینی فلاتی شکل با شیب های بسیار تندی به زمین های کم ارتفاع اطراف خود شامل کرانه های دریای خزر ، جلگه پست مغان و نیز دشت های کم ارتفاع استان های آذربایجان شرقی و زنجان منتهی می شود و به همین لحاظ جاده های این استان اغلب دارای پیچ ها و شیب های بسیار تند هستند.
هشت گردنه سخت گذر و برف گیر به نام های حیران ، صایین ، کجل، نقدوز ، الماس ، لنگان ، قره آغاج و اسالم در راه های ارتباطی این استان قرار دارند.
اردبیل به خاطر موقعیت جغرافیایی و طبیعی خود از نقاط سردسیر ایران محسوب می شود و از وضعیت جوی بسیار متغیر برخوردار است.
خبرنگار: بهرام نقی زاده ** انتشار دهنده: گیتی طالبی
7119/6018
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.