دکتر صادق صالحی روز شنبه در گفت گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه استان اردبیل یکی از قطب های مهم تولید جوجه یکروز در کشور می باشد، افزود: جوجه های تولیدی این استان علاوه بر تامین نیازهای داخلی به کشورهای ارمنستان ، ترکمنستان و آذربایجان صادر می شود.
وی همچنین از صادرات 2 هزار و 128 تن پا و پنجه مرغ طی 76 فقره گواهی حمل بهداشتی بین المللی دامپزشکی از استان اردبیل به مقصد کشورهای ویتنام و هنگ کنگ خبر داد و بیان کرد: به دلیل مرغوبیت بالا و رعایت استانداردها پای مرغ تولیدی استان در این کشورها مشتریان زیادی دارد.
وی با بیان اینکه دامپزشکی استان به سیستم یکپارچه قرنطینه مرزی کشور متصل است و همه مجوزهای بهداشتی و قرنطینه ای حمل و جابجایی دام و فرآورده های خام دامی پس از انجام آزمایشات و نمونه برداریهای لازم صادر می شود، اضافه کرد: نظارت های دقیق دامپزشکی و ارتقای شاخص های بهداشتی از عوامل مهم رشد صادرات است.
دکتر صالحی با اشاره به اینکه نظارت بهداشتی و کیفی بر صادرات انواع محصولات و فراورده های خام دامی به خارج از کشور و صدور مجوزهای صادراتی یکی از مهمترین وظایف دامپزشکی است، گفت: صادرات محصولات دامی با افزایش بهره وری تولید بیشتر می شود و باید تولیدات بهداشت محور، سلامت گرا و صادرات محور باشد.
مدیرکل دامپزشکی استان اردبیل کشور همسایه عراق را یکی از کشورهای وارد کننده گوشت مرغ منجمد از استان بر شمرد و افزود : در ده ماهه امسال 144 هزار و 528 کیلوگرم مرغ منجمد طی 6 فقره گواهی حمل بهداشتی بین المللی دامپزشکی به این کشور صادر شده و با توجه به شرایط خوب تولید گوشت سفید تلاش می شود با رعایت الزامات و مقررات بهداشتی بخشی از مازاد گوشت مرغ تولیدی استان به این کشور صادر شود.
وی اظهار کرد: همچنین در این مدت طی 30 فقره گواهی حمل بهداشتی 692 تن آلایش غیر خوراکی تحت نظارت بهداشتی و کیفی کارشناسان این اداره کل به کشورهای ترکیه و ارمنستان صادر شده است.
وی مجموع گواهی های حمل بهداشتی بین المللی دامپزشکی صادر شده برای این محصولات را 320 فقره عنوان کرد.
خبرنگار: نعمت محسن زاده** انتشار دهنده : سیفعلی موسی زاده
6130/6016
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.