به گزارش خبرنگار ایرنا به نقل از هواشناسی استان اردبیل ، بارش برف در این استان تا روز یکشنبه تداوم خواهد یافت. تاکنون در شهرستان های 10گانه استان بین یک تا 10 سانتیمتر برف بر زمین نشسته است.
بر اساس پیش بینی هواشناسی، حجم بارش برف قابل انتظار در ارتفاعات و مناطق کوهستانی استان در این مدت 30 تا 40 سانتیمتر ، در مناطق مرکزی و جنوبی 10 تا 20 سانتیمتر و در شمال استان 5 تا 10 سانتیمتر خواهد بود.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل استان اردبیل نیز گفت: با وجود بارش برف تمامی جاده های ارتباطی استان باز بوده و رفت و آمد در آنها جریان دارد.
علی رحمتی افزود: رانندگان در گذر از جاده های این استان باید خودروهای خود را به زنجیر چرخ و دیگر تجهیزات ایمنی و زمستانی مجهز کنند.
مدیریت بحران اردبیل نیز در اطلاعیه ای از شهروندان استان خواسته است تا نکات ایمنی را به هنگام مسافرت در جاده های منطقه، کنترل دمای مکان های حساس به سرما ، استفاده بهینه از انرژِی سوختی با توجه به گستردگی سرما در قسمت وسیعی از کشور و احتمال کاهش فشار گاز شهری رعایت کنند.
اردبیل به خاطر موقعیت جغرافیایی از وضعیت جوی بسیار متغیر برخوردار است. پیشینیان منطقه که تقسیم بندی هایی درباره فصول سال دارند بر این باورند که چهار روز مانده از چله بزرگ (هفتم تا دهم بهمن) و چهار روز ابتدایی چله کوچک (یازدهم تا چهاردهم بهمن) موسوم به چهار چهار سخت ترین روزهای زمستان منطقه از نظر اوج برف ؛ سرما و کولاک به شمار می آید.
خبرنگار: گیتی طالبی ** انتشار دهنده: سیفعلی موسی زاده
6016/6018
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.