مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل گفت: بیش از 26 هزار نفر از مردم استان اردبیل در هنرصنعت صنایع دستی مشغول فعالیت هستند.
کریم حاجی‌زاده در گفتگو با ایسنا، منطقه اردبیل، اظهار کرد: احداث هتل به عنوان زیرساخت تقویت بخش گردشگری مورد توجه ماست به طوری که بخش خصوصی را ترغیب کردیم تا با صدور مجوزهای لازم و حتی تغییر کاربری‌ها و تدارک زیرساخت‌ها بستر احداث هتل‌های چهار و پنج ستاره در شهرهای مختلف استان اردبیل فراهم آید.
حاجی‌زاده گفت: در این حوزه حداقل دو برابر پیش‌بینی‌های لازم ما عملکرد داریم به طوری که در مشگین‌شهر و سرعین و اردبیل موافقت اصولی برای احداث چهار هتل فراهم آمده است که ما به نوبه خود 100 درصد تعهداتمان را در احداث این هتل‌ها انجام دادیم و امیدواریم با حل مشکل نقدینگی بخش خصوصی به سرعت به تعهدات خود در ساخت هتل عمل کند.
وی برنامه‌ریزی دیگر را در توسعه کارگاه‌‌های بزرگ صنایع دستی یادآور شد و بیان کرد: قرار بود در دو نقطه نمین و پارس‌آباد کارگاه‌های بزرگ تولید و فروش صنایع دستی و دست بافته‌ها فراهم آید که ما نیز متعهد به پرداخت تسهیلات کم‌بهره و تامین زیرساخت‌ها برای فعالان این بخش بودیم که در میاناباد نمین و آق‌دام پارس‌آباد این کارگاه‌ها فعال شده است.
مدیر کل میراث فرهنگی استان اردبیل از راه‌اندازی کارگاه صنایع دستی در آلوارس سرعین و کزج خلخال خبر داد و گفت: ما دو برابر تکلیف و تعهدمان عملکرد داریم و متقاضیان در راه‌اندازی این کارگاه‌ها از تسهیلات کم بهره استفاده می‌کنند.
حاجی‌زاده افزایش مهارت فعالان صنایع دستی در قالب برگزاری دوره‌های آموزشی و کیفی‌سازی تولیدات این بخش را یادآور شد و ادامه داد: 26 هزار نفر در استان در بخش صنایع دستی به ویژه دست‌بافته‌های داری نظیر گلیم، جاجیم، ورنی و ... فعالیت می‌کنند.
وی به سه ماموریت اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل در تحقق اقتصاد مقاومتی اشاره و افزود: ما در حمایت از تولیدکنندگان این بخش نسبت به راه‌اندازی سامانه بازاریابی و فروش الکترونیکی محصولات فعالان صنایع دستی در فضای مجازی اقدام کرده‌ایم به طوری که سال گذشته از طریق گمرک بیله‌سوار 500 هزار دلار صادرات صنایع دستی انجام شده است.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.