رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل گفت: در چهار سال گذشته 300 طرح نیمه‌تمام صنعتی در استان اردبیل تکمیل و به بهره‌‌برداری رسیده است.
سیدحامد عاملی در گفتگو با ایسنا، منطقه اردبیل، اظهار کرد: این پروژه‌ها در حقیقت 30 درصد کل واحدهای تولیدی استان را شامل می‌شود که نشان دهنده این مساله است که یک چهارم طرح‌های تولیدی استان محصول تلاش و جدیت پیگیرانه برای رونق‌بخشی به این حوزه است.
وی با بیان اینکه 80 درصد تقاضای سرمایه‌گذاری در اردبیل به نسبت سال‌های گذشته افزایش یافته است، خاطرنشان کرد: اغلب این سرمایه‌گذاران متقاضی تولید در بخش‌های زیربنایی و تبدیلی بوده‌اند و در کنار آن در اردبیل شاهد توسعه صنایع مرتبط با صنعت خودرو و صنایع نفت و گاز بودیم.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل تصریح کرد: در حوزه صنایع خودرویی، غذا و نوشیدنی‌ها و همچنین صنایع نساجی استان اردبیل از ظرفیت‌های بسیاری برخوردار است به طوری که در این استان صنایع غذایی متعدد از میوه و سبزیجات گرفته تا کنسانتره میوه و انوع صنایع تبدیلی سیب‌زمینی را فعال شده است که در کنار آن صنایع نساجی، مصالح ساختمانی به ویژه مصالح سبک ساختمانی و تجهیزات ورزشی و مصنوعات پلاستیکی به وجود آمده است.
عاملی از علاقمندی سرمایه‌گذاران برای حضور در بخش صنعت استان خبر داد و گفت: در سه سال اخیر 80 درصد نسبت به کل سال‌های گذشته در حوزه درخواست سرمایه‌گذاری مجوز صادر شده است.
وی افزود: تا پایان سال 95 بیش از یک هزار و 160 جواز تاسیس صادر شده بود که 365 مورد از آنها در سال‌های اخیر برای سرمایه‌گذاری‌های صنعتی صادر شده است.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل بیان کرد: این امر نشان از انگیزه و علاقه و همچنین تمایل برای ایجاد سرمایه‌گذاری‌های صنعتی در استان اردبیل دارد.
عاملی اظهار کرد: در راستای تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام مجموع پروانه بهره‌برداری صادر شده 984 مورد است که 300 مورد از آنها از سال 92 تاکنون بوده و 103 مورد نیز در سال گذشته به عنوان طرح‌های نیمه‌تمام تکمیل و وارد چرخه تولید شده است.
وی گفت: در این راستا پروژه‌ها و طرح‌های نیمه‌تمام به صورت جدی نظارت و کنترل شده تا زمینه حمایت از این واحدها فراهم آید.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.