رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل از قابل درمان بودن 50 درصد سرطان‌ها خبرداد.

به گزارش ایلنا، قدرت اخوان اکبری با اعلام این خبر اظهارداشت: نباید مردم را بیشتر از این از بیماری سرطان ترساند و یا زمینه اضطراب و التهاب در این حوزه را فراهم کرد، بلکه بهتر است پیش‌ آگاهی‌ها، خود مراقبتی‌ها و راهکارهای کاهش ابتلا به انواع سرطان‌ها با انتقال صحیح یافته‌های جدید به عموم مردم فراهم شود.

وی با بیان اینکه هدف از این پویش کاهش بروز سرطان و در نقطه مقابل بهبود کیفیت زندگی است، خاطرنشان کرد: باید با ارتقای آگاهی مردم باورهای غلط و غیرصحیح را اصلاح کرده و به سمت یک زندگی سالم با تغذیه و تحرک و پویایی بیشتر حرکت کنیم.
 
رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل شایع‌ترین سرطان در بانوان را سرطان معده، سینه و پوست اعلام کرد و افزود: در مردان نیز در استان اردبیل سرطان معده، پوست و پروستات به ترتیب بیشترین فراوانی را داراست.
 
اخوان اکبری با بیان اینکه با اصلاح شیوه صحیح زندگی و تحرک بیشتر می‌توان تا 50 درصد از بروز و شیوع بیماری سرطان جلوگیری کرد، افزود: عوامل اصلی بروز سرطان مصرف سیگار، قلیان، افزایش وزن، بی‌تحرکی، استرس، شرایط ناسالم زیست محیطی و تغذیه نامناسب است که به بروز سرطان‌ها کمک می‌کند.

وی جلب مشارکت‌های تمام بخش‌های جامعه را در حل این دغدغه و نگرانی یادآور شد و بیان کرد: باید از ظرفیت رسانه‌ها به ویژه صدا و سیما و فضای مجازی در مسیر آگاهی‌بخشی به افراد جامعه و بالا بردن سطح دانش آنها در باب شیوه صحیح زندگی استفاده کرد تا با تغذیه مناسب، ورزش مستمر و کنترل وزن به هنگام شاهد ارتقای سلامت جامعه باشیم.
 
رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل ادامه داد: در این هفته برنامه‌های آموزشی، کارگاه‌های توجیهی با حضور خیرین، نشست‌های علمی و استفاده از ظرفیت تشکل‌های مردم‌نهاد برای اطلاع‌رسانی صحیح از سرطان، نحوه پیشگیری و مداوای آن و جلوگیری از شیوع گسترده انجام شده تا بستر خوبی برای تقویت و توسعه برنامه‌های سلامت‌محور را شاهد باشند.
 
اخوان اکبری از انتخاب اردبیل به عنوان مرکز مطالعات و تشخیص سرطان‌های گوارشی خبر داد و خاطرنشان کرد: ما نسبت به راه‌اندازی کلینیک‌های تخصصی سرطان‌شناسی حتی مرکز سرطان کودکان و مرکز رادیوتراپی در بیمارستان امام‌خمینی اردبیل اقدام کردیم تا زمینه مهار و کنترل سرطان‌های شایع را در استان شاهد باشیم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.