به گزارش خبرنگار ایرنا، آرام حلیم روز دوشنبه در جلسه بررسی مشکلات صادرات گمرک بیله‌سوار افزود: این مقدار کالا به کشورهای همسایه صادر شده و محصولات کشاورزی از جمله سیب‌زمینی از اصلی ترین کالاهای صادراتی است.
وی اظهار کرد: ارزش کالاهای صادراتی 18 میلیون و 300 هزار دلار بوده و با توجه به نیاز کشورهای منطقه به محصولات کشاورزی دانش بنیان ظرفیت گمرک بیله‌سوار برای صادرات چنین محصولاتی بسیار بالاست.
وی با اشاره به اینکه برای رسیدن به ارزش افزوده بیشتر باید توجه خاصی به صنایع تبدیلی شود، بیان کرد: عمده محصولات صادراتی از گمرک بیله‌سوار سیب‌زمینی، مصنوعات پلاستیکی، مصالح ساختمانی، تره‌بار و سبزیجات، هندوانه، مصنوعات فلزی، نخ و انواع آن و همچنین شکلات و خشکبار است.
حلیم با بیان اینکه گمرک بیله‌سوار جزو گمرکات شاخص کشور در بحث صادرات چمدانی است، گفت: همچنین در 9 ماهه امسال 10 هزار و 200 تن کالا به ارزش 23 میلیون دلار به صورت چمدانی از گمرک بیله‌سوار به خارج از کشور صادر شده است.
فرماندار بیله سوار با اشاره به کاهش واردات از گمرک بیله‌سوار در سالجاری افزود: در 9 ماهه امسال واردات کالا از گمرک بیله‌سوار 350 هزار دلار بوده است که این مقدار از لحاظ وزنی و ارزش ریالی در مقایسه با مدت مشابه سال قبل کاهش داشته است.
وی اظهار کرد: در 9 ماهه امسال بیش از 736 هزار نفر از گمرک و پایانه مرزی بیله سوار تردد کرده‌اند که نسبت به مدت مشابه پارسال افزایش 15 درصدی را نشان می‌دهد.
وی از فعالیت 50 شرکت بازرگانی در حوزه صادرات در گمرک بیله‌سوار خبر داد.
بیله سوار در 165 کیلو متری شمال اردبیل و در همسایگی جمهوری آذربایجان واقع است.
خبرنگار: نعمت محسن زاده** انتشار دهنده : سیفعلی موسی زاده
6130/6016
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.