فرهاد آزادپور روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: برای ساخت، مقاوم سازی و بهسازی این واحد های مسکونی در مجموع 48 میلیارد ریال هزینه شده است.
وی بیان کرد: 75 منزل مسکونی برای خانوارهای تحت حمایت ساکن در شهرها و 86 سرپناه برای خانوارهای تحت حمایت روستایی احداث شده است.
وی تهیه مسکن مناسب برای اقشار آسیب‌پذیر را یکی از الویت های کمیته امداد عنوان کرد و ادامه داد: بهره‌مندی خانوارهای تحت حمایت از منزل مناسب موجب دلگرمی آنها می‌شود تا با روحیه و امید بیشتری به زندگی ادامه دهند.
آزادپور با بیان اینکه حمایت همه‌جانبه خیران و نیکوکاران در زمینه خرید، ساخت و بهسازی منازل مددجویان می‌تواند توانمندسازی و خوداتکایی خانوار تحت حمایت را رقم بزند، گفت: خیران حدود چهار میلیارد ریال در قالب طرح رضوان در 10 ماه امسال به خانه‌دار شدن مددجویان اردبیلی کمک کرده‌اند.
مدیر تأمین مسکن و امور مهندسی ساختمان کمیته امداد استان اردبیل افزود: در این مدت 60 حمام و سرویس بهداشتی برای خانوار تحت حمایت با اعتبار 920 میلیون ریال با هدف ارتقای شاخص‌های بهداشتی ساخته شده است.
وی اظهار کرد: تمامی منازل، اثاثیه و وسایل 27 هزار خانوار تحت حمایت این استان از بیمه حوادث برخوردار هستند و در صورت بروز حوادث طبیعی یا غیرمترقبه مانند زلزله، سیل، آتش‌سوزی، صاعقه، انفجار خسارت ناشی از آن به مددجویان پرداخت می‌شود.
وی اضافه کرد: براساس تفاهمنامه منعقد شده با بیمه طرف قرارداد، در صورت وارد شدن خسارت به منازل خانوار تحت حمایت در مناطق شهری تا سقف 350 میلیون ریال و اثاثیه آنها 150 میلیون ریال و در مناطق روستایی و محروم برای منازل 200 میلیون ریال و اثاثیه آن هم یکصد میلیون ریال خسارت پرداخت می شود.
خبرنگار: نعمت محسن زاده**انتشاردهنده:عارف شیرزاد
6130/ 1257
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.