رئیس دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی دانشگاه محقق اردبیلی از ارائه خدمات مرکز سلامت و تندرستی دانشگاه محقق اردبیلی برای اقشار مختلف جامعه خبر داد.
به گزارش ایسنا، منطقه اردبیل، معرفت سیاه‌کوهیان درجمع خبرنگاران هدف از تأسیس مرکز سلامت و تندرستی دانشگاه محقق اردبیلی را ارائه خدمات متنوع علمی، مشاوره ای، روانی و  جسمانی به اقشار مختلف برشمرد و عنوان کرد: بهترین و برجسته ترین روانشناسان استان و کشور و بهترین اساتید در حوزه فیزیولوژی و تربیت بدنی در دانشگاه محقق اردبیلی هستند و ما از این پتانسیل موجود در دانشگاه استفاده کردیم تا بتوانیم به دانشگاهیان و اقشار مختلف جامعه خدمات رسانی کنیم.
سیاه‌کوهیان با اشاره به اینکه ایجاد اشتغال برای فارغ التحصیلان و دانش آموختگان دانشگاهی، بخصوص فارغ التحصیلان دانشگاه محقق اردبیلی از دیگر اهداف مهم تأسیس این مرکز است، افزود: ما به دنبال این هستیم که علم خود را از تخته و وایت برد جدا کرده و به سرمایه و ثروت تبدیل کنیم که در همین راستا تاکنون برای سه نفر شغل ایجاد شده و هدف ما اشتغالزایی برای حدود 40 نفر می باشد.
عضو هیات علمی دانشگاه محقق اردبیلی از اخذ مجوز برای راه اندازی بخش های مختلف این مرکز خبر داد و تصریح کرد: تاکنون موفق به اخذ مجوز واحدهای تغذیه و کنترل وزن، حرکات اصلاحی ورزشی، فیزیولوژی ورزش و تمرین، ماساژ ورزشی و ریلکسیشن، باشگاه فرهنگی و ورزشی، استعدادیابی ورزشی و پلی‌مورفیسم و مرکز جامعه مشاوره و خدمات روانی شده ایم.
وی با بیان اینکه دانشگاه محقق اردبیلی اولین دانشگاه در سطح کشور در تاسیس این مرکز است، افزود: ما در این مرکز همزمان با دانشگاه تربیت مدرس تهران توانسته ایم از بحث ژنتیک برای استعدادیابی کودکان استفاده کنیم.
رئیس دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی دانشگاه محقق اردبیلی با اشاره به ارائه خدمات ورزشی-پزشکی و صدور کارت بهداشت و سلامت برای دانش آموزان، تصریح کرد: در راستای ارائه این خدمات تاکنون تفاهم نامه هایی با دانشگاه علوم پزشکی اردبیل، اداره کل ورزش و جوانان استان و اداره کل آموزش و پرورش استان منعقد شده است.
سیاه کوهیان ضمن اشاره به برنامه های آتی این مرکز، از اختصاص یک ساختمان مجزا به این مرکز خبر داد و تصریح کرد: اشتغالزایی فارغ التحصیلان، ایجاد مرکز طب سنتی و ایرانی، ایجاد بخش تحقیق و توسعه برای انجام کارهای علمی و پژوهشی مرکز و ایجاد بخش فناوری، ساخت و تولید تجهیزات علمی جهت تولید تجهیزات مورد نیاز مرکز از برنامه های آتی این مرکز می باشد.
وی با بیان اینکه هزینه ارائه خدمات این مرکز نسبت به مراکز مشابه خارج از دانشگاه بسیار پایین است، افزود: با توجه به اینکه ما برند دانشگاه را با خود به یدک می کشیم مکلف هستیم خدماتی که ارائه می دهیم از درصد خطای کمتر و کیفیت بالاتری برخوردار باشند و از این رو نوع و کیفیت خدمات ارائه شده در این مرکز نیز به مراتب بالاتر از سطح مراکز مشابه دیگر است.
عضو هیات علمی دانشگاه محقق اردبیلی از اجرای طرح صدور کارت تندرستی و سلامت برای همه دانشجویان دختر و پسر دانشگاه محقق اردبیلی با مشارکت معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه خبر داد و تصریح کرد: در اجرای این طرح، دانشجویان بصورت رایگان از لحاظ ترکیب بدنی، آمادگی جسمانی و آمادگی حرکتی چکاب می شوند و کارت سلامت و تندرستی دریافت می کنند و ما در نظر داریم در آینده نزدیک، مشابه همین طرح را بصورت رایگان برای همکاران دانشگاهی نیز اجرا کنیم.
رئیس دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی دانشگاه محقق اردبیلی با بیان اینکه این مرکز روزهای اداری از ساعت 9 صبح الی 19 عصر به ارائه خدمات به دانشجویان، همکاران دانشگاهی و اقشار مختلف جامعه می پردازد، افزود: در این مرکز همه خدمات با حداقل تعرفه برای همه اقشار مختلف جامعه و با تخفیف ویژه برای دانشجویان و همکاران دانشگاهی صورت می گیرد، همچنین علاقه مندان می توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر به آدرس اینترنتیwww.uma.ac.ir/scsm_uma مراجعه فرمایند.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.