به گزارش ایرنا، اکبر صمدی روز دوشنبه در نشستی با نمایندگان نظام پرستاری پارس آباد افزود: پارس آباد به عنوان دومین شهرستان بزرگ استان با جمعیت بیش از 200 هزار نفر و متقاضیان خدمات بهداشتی و درمانی از شهرستان ها و استان های همجوار و حتی کشور همسایه با تراکم بسیار بالایی برای دریافت این خدمات مواجه است.
وی گفت: این شهرستان در مقایسه با سایر شهرستان ها به دلیل بعد مسافت 250 کیلومتری با مرکز استان نیازمند توجه ویژه به حوزه سلامت و درمان می باشد.
صمدی با اشاره به احداث کلینک غربالگری سرطان، شیمی درمانی، کلینیک و درمانگاه تخصصی شهرستان پارس آباد در یک سال گذشته با اعتباری حدود 100 میلیارد ریال اظهار کرد: ساختمان بیمارستان 160 تختخوابی شهدای پارس آباد با اعتبار نزدیک به 400 میلیارد ریال به پایان رسیده و تجهیزات چهارگانه آن نیز به ارزش 400 میلیارد ریال در حال نصب است.
وی گفت: با افتتاح این بیمارستان از فشار بالای کاری بر بیمارستان های دیگر شهرستان کاسته شده و خدمات بهتری به شهروندان ارائه خواهد شد.
فرماندار پارس آباد با بیان اینکه در گذشته قرار بود نیروی انسانی بیمارستان جدید را از نیروی بیمارستان امام تامین کنند، افزود: با پیگیری های انجام شده نیروی انسانی بیمارستان جدید در برنامه آتی جذب نیروی وزارت بهداشت و درمان قرار گرفته و با برگزاری آزمون جذب خواهد شد.
رئیس شورای سلامت و امنیت غذایی پارس آباد همچنین از پیگیری برای استقرار سیستم تشخیصی MRI و بخش NICU بیمارستان و دانشکده پرستاری در شهرستان و توسعه فضای ساختمان بیمارستان ارس خبر داد.
بیش از 800 هزار نفر که 67 درصد جمعیت یک میلیون و 270 هزار نفری استان اردبیل را شامل می شود تحت پوشش بیمه سلامت هستند که 140 هزار نفر آنها شامل افراد تحت پوشش بیمه رایگان می باشند.
خبرنگار: گیتی طالبی ** انتشار دهنده: سیفعلی موسی زاده
6018/6016
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.