مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل از شناسایی 10 ناحیه صنعتی جدید در مناطق کمتر توسعه یافته استان اردبیل خبر داد.
به گزارش ایسنا، منطقه اردبیل، علی نظری در ششمین جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان اردبیل اظهار کرد: ما درخواست توسعه سه شهرک و ناحیه صنعتی و ایجاد چهار ناحیه صنعتی جدید را به شورای برنامه‌ریزی ارائه دادیم.
وی با اشاره به اینکه در شهرک‌ها و نواحی صنعتی موجود زمین‌های قابل واگذاری روبه اتمام است و نیاز به ایجاد شهرک‌ها و نواحی جدید احساس می‌شود، خاطرنشان کرد: 70 درصد زمین‌های قابل واگذاری در شهرک‌های صنعتی اردبیل به صاحبان واحدهای تولیدی واگذار شده و نیاز است تا شهرک‌های صنعتی استان رو به توسعه پیش بروند.
مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل با اشاره به اینکه 10 ناحیه صنعتی جدید در مناطق کمتر توسعه یافته استان اردبیل شناسایی شده که امیدواریم در جلسات شورای برنامه‌ریزی نسبت به تصویب این مناطق اقدام شده است، بیان کرد: در توسعه مناطق صنعتی نیاز است تا شورای برنامه‌ریزی از محل اعتبارات ملی اخذ مجوز کرده و اقدامات اساسی و عملیاتی نسبت به توسعه صنعتی استان صورت گیرد.
نظری نواحی صنعتی فعال استان در شهرستان‌های مختلف نیز را یادآور شد و بیان کرد: در روستای روح‌کندی شهرستان بیله‌سوار 14 هکتار زمین به ناحیه صنعتی اختصاص یافته و 32 هکتار نیز درخواست زمین کرده‌ایم که در حال انجام مراحل مقدماتی است که با تصویب در شورای برنامه‌ریزی استان به جرات می‌توان گفت ناحیه صنعتی روح‌کندی یکی از بهترین نواحی در شهرستان بیله‌سوار خواهد بود.
وی همچنین با تاکید بر راه‌انداز ناحیه صنعتی جدید در اصلاندوز نیز اشاره کرد و افزود: با توجه به بعد مسافتی این منطقه با شهرستان پارس‌آباد ناحیه صنعتی اصلاندوز منطقه‌ای جداگانه است و نیاز است تا در این منطقه نیز نسبت به ایجاد ناحیه صنعتی اقدام شود تا سرمایه‌گذاران بومی و محلی بتوانند با سرمایه‌گذاری در این مناطق نسبت به ایجاد اشتغال پایدار نیز اقدام کنند.
عضو شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان اردبیل همچنین از تقاضا برای ایجاد ناحیه صنعتی در بخش ثمرین اردبیل و سامیان در جاده مغان نیز خبر داد و گفت: در منطقه سامیان با 150 هکتاز زمین در نظر گرفته شده می‌توانیم صنوف مختلف را در این ناحیه مستقر کنیم.
نظری هدف از ایجاد نواحی صنعتی را استقرار صنعت بومی و محلی در تمامی مناطق استان اردبیل اعلام کرد و افزود: در حال حاضر دغدغه اصلی کشور مهاجرت‌ها از مناطق محروم و کم‌برخوردار است که ما در نظر داریم با ایجاد نواحی و شهرک‌های صنعتی به ویژه در کنار روستاها و مناطق کمتر توسعه یافته علاوه بر ایجاد اشتغال نسبت به تثبیت جمعیت مناطق نیز در تمامی بخش‌ها و روستاها اقدام کنیم.
وی همچنین گفت: در حال حاضر در استان اردبیل 4 شهرک صنعتی خصوصی وجود دارد که دو شهرک شیرآلات قهرمان و آرتاپلاست افتتاح شده و برای دو مورد دیگر نیز تاکنون تقاضایی برای افتتاح انجام نشده است.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.