معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل به ضرورت معرفی ظرفیت های گردشگری استان های شمال غرب کشور در مراسم تبریز 2018 تاکید کرد.
به گزارش ایسنا، منطقه اردبیل، قادر تقی زاده با اعلام این خبر تصریح کرد: انتخاب شهر تبریز به عنوان پایتخت گردشگری کشورهای اسلامی در سال 2018 فرصت مطلوبی برای تقویت و فعال سازی ظرفیت های گردشگری استان های شمال غرب کشور است.
وی افزود: با تهیه پکیج های واحد برای منطقه شمال غرب کشور به زبان انگلیسی و عربی می توان ظرفیت های گردشگری این استان ها را به گردشگران خارجی معرفی کرد. معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان متذکر شد:به منظور استفاده بهینه از فرصت پیش آمده ضروری است اتاق فکر مشترک به منظور برنامه ریزی های مدون تشکیل شده و با تامین منابع مالی مشترک زمینه اجرای برنامه های مشترک گردشگری فراهم شود.
تقی زاده با تاکید به ضرورت تقسیم کار بر اساس ظرفیت ها و توانمندی های هر یک از استان ها، ادامه داد: انتظار می رود در طول اجرای برنامه ها زمینه تقویت همکاری بین تشکل های صنفی و بخش های خصوصی گردشگری استان های شمال غرب فراهم شود.
وی ادامه داد: علاوه بر این برنامه ریزی به منظور عرضه توانمندی های توریسم سلامت منطقه با توجه به زیرساخت های پزشکی و خدمات درمانی استان های شمال غرب کشور به ویژه استان آذربایجان شرقی و همچنین معرفی ظرفیت های بالای آب های گرم معدنی منطقه (هیدروتراپی) برای مدعوین و گردشگران خارجی حاضر در برنامه های تبریز 2018 ضروری است.
معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان متذکر شد: در فرصت اجرای برنامه ها برگزاری تورهای آشناسازی با ظرفیت های گردشگری استان های شمال غرب برای مقامات، مهمانان و گردشگران خارجی حاضر در مراسم مورد تاکید است.
تقی زاده همچنین به ضرورت تهیه بسته های سرمایه گذاری متنوع و عرضه آن برای سرمایه گذاران و گردشگران و مقامات خارجی اشاره و تاکید کرد: انتظار می رود ظرفیت های گردشگری هر یک از استان های شمال غرب در پاویون اختصاصی محل برگزاری مراسم تبلیغ و معرفی شود.
وی افزود: برگزاری و اجرای پاویون و ورک شاپ تولیدات صنایع دستی هر یک از استان ها در محل برگزاری مراسم، ایجاد وب سایت های مشترک معرفی جاذبه های گردشگری استان های شمال غرب به هفت زبان زنده دنیا، انجام تبلیغات مشترک نظیر ساخت فیلم و تیزر تبلیغاتی، چاپ بروشور، نقشه و کتابچه راهنمای گردشگری به زبان های عربی و انگلیسی و بر پایی روز فرهنگی استان های شمال غرب کشور در این مراسم مورد تاکید است.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.