دبیر انجمن شرکت‌های صنعت پخش استان اردبیل گفت: ایجاد اشتغال در صنعت پخش و توزیع در استان اردبیل بیشتر از صنعت تولید است که ضرورت دارد این حوزه را بیش از گذشته تقویت کنیم.
صمد نوری در گفتگو با ایسنا، منطقه اردبیل، اظهار کرد: در حال حاضر صنعت پخش در ایجاد اشتغال از صنعت تولید پیشروتر است و پیش‌بینی می‌شود در این صنعت اعم از پخش و توزیع حدود 4 هزار نفر اشتغالزایی مستقیم انجام شود.
وی ادامه داد: با توجه به اینکه بحث توزیع و پخش محصولات تولیدی و وارداتی نیازمند یک سازمان قدرتمند و فعال بوده که تلاش بر راه‌اندازی انجمن شرکت‌های صنعت پخش و توزیع بوده که بعد از سال‌های پیگیری این کار در استان اردبیل محقق شد.
وی با بیان اینکه در دهه‌های اخیر از مقوله پخش و توزیع به عنوان صنعت قدرتمندی یاد می‌شود که در عین نوپا بودن زمینه‌ساز اشتغال پایدار است، خاطرنشان کرد: در راستای توسعه و تقویت صنعت پخش با همکاری سازمان صنعت، معدن و تجارت و اتاق بازرگانی و همراهی فعالان صنعت توزیع و پخش انجمن شرکت‌های صنعت پخش استان اردبیل با حمایت انجمن ملی ایران فعالیت رسمی خود را از آذرماه امسال شروع کرده است.
دبیر انجمن شرکت‌های صنعت پخش استان اردبیل گفت: به دنبال پیگیری‌ها  طرح خواسته‌ها و مطالبات فعالان این صنعت از سال 95 به دنبال تشکیل این انجمن در استان اردبیل بودیم که خوشبختانه با برگزاری اولین محمع عمومی زیرنظر اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی و سازمان صنعت، معدن و تجارت این انجمن فعال شده است.
نوری تصریح کرد: شانزدهمین شعبه این انجمن در استان اردبیل راه‌اندازی شد تا اهداف موردنظر را در تقویت این حوزه پیگیری کنیم.
وی افزود: با توجه به اینکه لازمه شکوفایی و توسعه یک واحد تولیدی توزیع و پخش مناسب و سالم محصولات است صنعت پخش با همراهی واحدهای تولیدی سعی دارد تا زمینه خوبی را در استان اردبیل برای انسجام‌بخشی در امر توزیع به وجود آورد تا به سرعت با کیفیت و مطلوبیت این کار به انجام برسد.
دبیر انجمن شرکت‌های صنعت پخش استان اردبیل ادامه داد: در دنیا به این نتیجه رسیده‌اند که بحث تولید از مقوله توزیع و پخش جداست و یک تولیدکننده موفق باید تمام توان و انرژی خود را در حوزه تولید قرار دهد و کارهای توزیع را به شرکت‌های فعال و توانمند در این حوزه واگذار کند که نمونه موفق آن را در استان اردبیل می‌توان کارخانه واتا نام برد که سیستم توزیع و پخش آن خارج از سیستم تولید است در حالی که اکثر کارخانه‌های لبنیات در استان به دلیل وارد شدن مستقیم در توزیع و پخش اغلب دچار مشکلات و حتی ورشکستگی شدند.
نوری اذعان کرد: در این راستا و برای گسترش و انسجام‌بخشی به فعالیت شرکت‌های توزیع و پخش انجمن توزیع و پخش استان شکل گرفته که یکی از اهداف این مجموعه افزایش اشتغالزایی پایدار و توانمندی‌ها در این حوزه است.
دبیر انجمن شرکت‌های صنعت پخش استان اردبیل با بیان اینکه فروش محصولات تولیدی استان در صورت همکاری و همراهی تولیدکنندگان در اولویت شرکت‌های توزیع و پخش قرار خواهد گرفت، اظهار داشت: باید با همکاری انجمن محصولات تولیدی در استان در اولویت توزیع هدفمند انجام شود که قطعا در این رابطه اهداف مطلوبی را دنبال می‌کنیم.
نوری یکی از برنامه‌های انجمن را تلاش برای ایجاد فروشگاه‌های زنجیره‌ای به شکل استانی با اولویت فروش محصولات تولیدی استان بدون واسطه و یا قیمت مناسب و با شعار حمایت از مصرف‌کنندگان بیان کرد و گفت: در صورت تحقق این برنامه ما به راحتی می‌توانیم برای 200 نفر اشتغالزایی مستقیم و 3 هزار نفر اشتغال غیرمستقیم ایجاد کنیم.
وی دیگر اهداف تشکیل این انجمن را نظم‌بخشی به فعالیت‌ها در این بخش و قانونمند کردن اقدامات در صنعت پخش و توزیع اعلام کرد و گفت: با هویت ‌بخشیدن به انجمن و اخذ مجوزهای لازم ما حمایت‌های پررنگمان را از فعالان این بخش انجام می‌دهیم تا صنعت پخش استان نیز با حضور افراد خوش‌حساب و خوشنام تقویت شود.
دبیر انجمن شرکت‌های صنعت پخش استان اردبیل با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود تا آخر امسال حداقل 50 و 60 شرکت به عضویت این انجمن درمی‌آیند، خاطرنشان کرد: در حال حاضر 17 شرکت پخش و توزیع استان عضو این انجمن هستند و ما تلاش می‌کنیم تا این اعضا از مزایای مختلف انجمن استفاده کنند.
نوری جذب نیروی انسانی آموزش‌دیده، تعامل با ارگان‌ها و نهادهای مختلف، شناسایی و حمایت از واحدهای توانمند در حوزه توزیع و پخش را یادآور شد و افزود: مشکلاتی که در این صنعت وجود دارد ما به راحتی می‌توانیم با نظارت‌ها و کنترل‌ها و صدور مجوزهای قانونی بستر یک رقابت سالم را در این بخش فراهم کنیم.
وی برخورد جدی با سوءاستفاده کنندگان و توزیع‌کنندگان غیررسمی که اقدام به فروش بدون فاکتورهای رسمی به همراه تعدادی از توزیع‌کنندگان بد حق و حساب می‌کنند را یادآور شد و تصریح کرد: باید در هر صنف امر کنترل و نظارت‌ها به صورت دقیق انجام شود تا از سوءاستفاده‌ها و برخی اقدامات غیرقانونی جلوگیری به عمل آید که قطعا علاوه بر اردبیل در سایر شهرستان‌ها نیز که شرکت‌های توزیع محدود هستند خدمات مختلفی را در اولویت قرار دادیم.
دبیر انجمن شرکت‌های صنعت پخش استان اردبیل به تغییر رویکرد فروش در قالب فروشگاه‌های زنجیره‌ای و اینترنتی اشاره کرد و بیان داشت: انجمن در این زمینه نیز کارهای نظارتی و کنترلی را انجام می‌دهد تا جلوی برخی سوءاستفاده‌ها و کلاهبرداری‌های احتمالی گرفته شود.
نوری در پایان گفت: امیدواریم مسئولان استانی همچون صنعت تولید از حوزه توزیع و پخش نیز با پرداخت تسهیلات بانکی و اعمال برخی از معافیت‌های مالیاتی و بیمه‌ای حمایت کرده و زمینه توانمندی فعالان این بخش را به مطلوب‌ترین شکل فراهم آورند.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.