نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی گفت: عده‌ای برای تسویه حساب با دولت مخالفت با لایحه منطقه آزاد را علم کرده‌اند که صدا و سیما نیز از جمله این طیف‌ها و گروه‌هاست.
به گزارش ایسنا، منطقه اردبیل، محمد فیضی در نشست مجمع مطالبه‌گران اردبیل اظهار کرد: ما خوشحال هستیم که این مجمع مطالبات به حق مردم را پیگیری می‌کند که یکی از این مطالبات به حق ایجاد منطقه آزاد است که در ابتدای گام دولت هیچ برنامه‌ای برای فرستادن لایحه ایجاد مناطق آزاد جدید نداشت.
وی خاطرنشان کرد: بعد از چند بار مراجعه، پیگیری و رایزنی با معاون پارلمانی رئیس جمهور بالاخره دولت مجاب شد تا این لایحه را به مجلس بفرستد که انصافا نیز در کمتر از 10 روز این اتفاق افتاد و به رغم مخالفان سرسخت این لایحه بحث و بررسی در مورد آن ماه‌هاست که در کمیسیون اقتصادی مجلس در حال انجام و اظهارنظرهای کارشناسی است.
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس افزود: بعد از چند بار رفت و برگشت این لایحه بین کمیسیون اقتصادی و دبیرخانه مناطق آزاد دقیقا معلوم نیست که لایحه مناطق آزاد کی به صحن علنی مجلس می‌آید و تصویب و یا عدم تصویب آن کی اتفاق می‌افتد.
فیضی تصریح کرد: هر چند در برنامه ششم توسعه عده‌ای در کمیسیون تلفیق سعی کردند با تردید در حدود و سغور آن پر و بال این لایحه را بشکنند اما ما اجازه ندادیم تا در برنامه ششم توسعه جلوی توسعه مناطق آزاد گرفته شود و با تصویب در برنامه ششم دیگر نیازی به دو سوم آرا در تصویب منطقه آزاد نیست و با ترکیب نصف بعلاوه یک این لایحه در مجلس می‌تواند رای بیاورد.
وی به نشست اخیر مجمع نمایندگان استان اردبیل با اعضای کمیسیون اقصادی مجلس، نماینده دولت و استانداران در رایزنی برای تصویب منطقه آزاد اشاره کرد و گفت: نماینده کمیسیون اقتصادی مجلس به شدت با تشکیل منطقه آزاد تجاری استان اردبیل به صورت مستقیم مخالفت کرده و خواستار الحاق شمال این استان به منطقه آزاد ارس شدند تا به خاطر ایجاد مناطق جدید کشور تکه تکه نشود.
نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی مخالفان سرسخت این لایحه را با ادعای تولید رانت و قاچاق در مناطق آزاد و زیر سوال بردن مزایای این مناطق یادآور شد و اظهار کرد: بنده به صراحت اعلام می‌کنم که مخالفان مناطق آزاد به دنبال تسویه حساب با دولت روحانی هستند وگرنه مقصد مخالفت با این لایحه نیست.
فیضی ادامه داد: به جای جار و جنجال باید با آرامش و کمترین تخریب و تنش کارهایمان را به صورت منطقی در این حوزه به پیش ببریم و فکر نمی‌کنم که برخی از نمایندگان سرشناس استان‌های همجوار و حتی نواب مجلس بتوانند در تصویب این لایحه اقدامی موثر و راهگشا انجام دهند چرا که آنها دلسوز ما نیستند.
وی با بیان اینکه نمایندگان در تصویب این لایحه به صورت آشکار و با زدن دکمه رای خود را اعلام می‌کنند و ما نمی‌توانیم در این موضوع و در تغییر آرای نمایندگان دخیل باشیم، افزود: قطعا نظر هر نماینده برای خودش و ما محترم است.
فیضی در پایان گفت: مرکز پژوهش‌های مجلس نیز به رغم آنکه چندین مذاکره با آنها داشتیم سعی می‌کنند تا یافته‌ها و تحقیقات کارشناسی خود را به صراحت اعلام کنند که نمی‌توان در این زمینه بر آنها خرده گرفت.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.