فاطمه جوادی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: پیش تر مقابله با سگ ها با شلیک تیر مستقیم صورت می گرفت ولی با اجرای طرح زنده گیری سگ های بی پناه به این معضل که مورد اعتراض افکار عمومی است، خاتمه داده شد.
وی گفت: برای اجرای این طرح از ظرفیت یک شرکت بخش خصوصی کمک گرفته شده و در 2 ماه گذشته 81 قلاده سگ بی پناه در خلخال زنده گیری و به مراکز نگهداری و سالم سازی سگ ها انتقال یافته اند که این کار ضمن رفع معضل جولان سگ ها در معابر عمومی زمینه رضایت مردم را به همراه داشته است.
وی با بیان اینکه هزینه زنده گیری هر قلاده سگ 700 هزار ریال برای شهرداری تمام می شود گفت: شهرداری خلخال در هیچ شرایطی راضی به کشتن این حیوانات نبوده و طرح زنده گیری سگ های بی پناه را تا پایان رفع کامل این معضل اجتماعی از سطح شهر ادامه خواهد داد.
جوادی همچنین از اجرای طرح تفکیک زباله از مبداء در شهر خلخال خبرداد و افزود: اجرای این طرح را با ارائه آموزش به دانش آموزان مدارس و همچنین انتخاب خانوارهایی به عنوان پایلوت در سطح شهر آغاز کرده و با تهیه بسته های 2 گانه زباله و استقرار آن در مناطق مختلف شهر این طرح را تکمیل خواهد کرد.
وی با اشاره به مشکلات مربوط به جمع آوری زباله ها در سطح شهر گفت: در حالی که روزانه بیش از 70 تن زباله در شهر خلخال تولید و به محل های جمع آوری زباله انتقال می بابد شهرداری تنها 2 دستگاه خودرو مکانیزه سنگین و نیمه سنگین را در اختیار داشته و به این دلیل زمان جمع آوری زباله ها در طول روز و در 2 نوبت کاری صبح و بعد از ظهر بوده و محدودیت خودروهای مکانیزه حمل زباله مانع از اجرای طرح جمع آوری زباله در شب و انتقال آن به محل دفن زباله های شهر است.
شهردار خلخال از محل معضل مقطعی محل دفن زباله های شهر خبرداد و گفت: در حالی که پیش از این هزاران تن زباله بصورت رو باز در محلی در مجاورت شهر نگهداری می شد هم اکنون با استقرار یک دستگاه بولدوزر شهرداری در این محل زباله ها روزانه با 15 سانتیمتر خاک پوشش داه شده و ضمن جلوگیری از انتشار بوی تعفن زباله ها در اطراف از تولید شیرابه و نفوذ آن به اطراف این محل نیز پیشگیری می شود.
جوادی اظهار کرد: کار پوشش زباله با خاک در محل فعلی دفن زباله های شهر مقطعی بوده و تا زمان راه اندازی سایت جدید پسماند زباله در محلی دور از شهر خلخال ادامه خواهد داشت.
خلخال در 115 کیلومتری جنوب اردبیل قرار دارد.
خبرنگار: بهرام نقی زاده ** انتشار دهنده: گیتی طالبی
7119/6018
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.