رئیس کل دادگستری استان اردبیل از حمایت دستگاه قضایی از رونق تولید و اشتغال در استان اردبیل خبر داد.
به گزارش ایسنا، منطقه اردبیل، حجت الاسلام والمسلمین محمد علی قاصدی رئیس کل دادگستری استان در جلسه ستاد استانی پیگیری اجرای سیاستهای کلی اقتصاد مقاومتی قوه قضائیه ضمن تسلیت سالروز شهادت نواب صفوی و یاران وی و نیز درگذشت تعدادی از هموطنان در حادثه نفتکش ایرانی که مظلومانه در راه میهن جان به جان آفرین تسلیم کردند، تسلیت گفت.
رئیس کل دادگستری استان اردبیل با شرح اینکه وضعیت فعلی اقتصادی کشور و استان ایجاب می کند تا در بحث رونق بخشیدن به تولید و اشتغال در استان همه نهادها و دستگاهها ضمن هماهنگی با همدیگر در رفع موانع و مشکلات در مسیر سرمایه گذاری مشروع در استان بیش از پیش فعال عمل نمایند.
وی گفت: نظر به تأکیدات مقام معظم رهبری و اجرای سیاستهای کلی اقتصاد مقاومتی ، قوه قضائیه نیز بر همین مبنا و با دستور رئیس محترم قوه قضائیه ستاد استانی پی گیری اجرای سیاستهای کلی اقتصاد مقاومتی در استان ها را تشکیل داده است .
رئیس تشکیلات قضایی استان اردبیل افزود: هرچند از سالهای گذشته دستگاه قضایی استان تحت عنوان کمیته حمایت از سرمایه گذاری اهتمام ویژه ای به حل مشکلات واحد های تولیدی و صنعتی داشته است، لیکن با رویکرد جدید، توان هم افزایی و همکاری سایر دستگاههای متولی نیز فراهم شده است تا دستگاه قضایی در کنار این دستگاهها از  متولیان امر پشتیبانی و حمایتهای قضایی خود را انجام دهد .
وی به ایجاد محیط کسب و کار سالم، مبارزه با مفاسد اقتصادی ، نظارت های مستمر و دقیق در بحث ارائه تسهیلات بانکی،  ایجاد امنیت برای سرمایه گذاری مشروع و قانونی و ایجاد بستر مناسب برای سرمایه گذاری در استان تاکید کرد.
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان نیز مشکل عمده در مسیر سرمایه گذاری در استان را مشکل فرهنگی ذکر کرد و گفت: متأسفانه نگاه بعضی از مدیران به سرمایه گذاری در استان منفی است در حالیکه این نگاه باید تغییر کرده و تبدیل به نگاه ملی گردد.
وی افزود: تفاسیر برخی از مدیران استانی از دستورالعمل ها و موارد قانونی متأسفانه به ضرر سرمایه گذاری در استان منجر می شود .لذا باید مدیران استانی ضمن اجرای نص صریح قانون در این خصوص، از جرأت کافی برای اجرای سیاستهای سرمایه گذاری در استان داشته باشند.
وی تأکید کرد: با اتخاذ رویکردی با هر گونه افرادی که در مسیر سرمایه گذاری در استان مانع تراشی و سنگ اندازی می نمایدبرخورد می شود.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.